article
1.6423877
EINDHOVEN - Het Amerikaanse databedrijf 4C Insights, waarvan het Europees hoofdkantoor is gevestigd op de High Tech Campus in Eindhoven heeft 26 miljoen dollar opgehaald bij investeerders. Het geld zal worden gebruikt voor uitbreiding van het aantal diensten en de geografische spreiding daarvan. 4C, gespecialiseerd in mediatechnologie, richt zich op de analyse van slimme data voor adverteerders.
26 miljoen aan investeringen voor 4C Insights in Eindhoven
EINDHOVEN - Het Amerikaanse databedrijf 4C Insights, waarvan het Europees hoofdkantoor is gevestigd op de High Tech Campus in Eindhoven heeft 26 miljoen dollar opgehaald bij investeerders. Het geld zal worden gebruikt voor uitbreiding van het aantal diensten en de geografische spreiding daarvan. 4C, gespecialiseerd in mediatechnologie, richt zich op de analyse van slimme data voor adverteerders.
http://www.ed.nl/economie/26-miljoen-aan-investeringen-voor-4c-insights-in-eindhoven-1.6423877
2016-09-21T14:11:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.5785160.1458290097!image/image-5785160.jpg
Eindhoven,Economie,hermes
Economie
Home / Economie / 26 miljoen aan investeringen voor 4C Insights in Eindhoven

26 miljoen aan investeringen voor 4C Insights in Eindhoven

Foto's
1
Reacties
Reageer
    EINDHOVEN - Het Amerikaanse databedrijf 4C Insights, waarvan het Europees hoofdkantoor is gevestigd op de High Tech Campus in Eindhoven heeft 26 miljoen dollar opgehaald bij investeerders. Het geld zal worden gebruikt voor uitbreiding van het aantal diensten en de geografische spreiding daarvan. 4C, gespecialiseerd in mediatechnologie, richt zich op de analyse van slimme data voor adverteerders.

    Het bedrijf beschikt over geanonimiseerde informatie die 1,5 miljard consumenten achterlaten op LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest.

    Vorig jaar fuseerde 4C met Civolution, voortgekomen uit Philips. Dit bedrijf haalt soortgelijke data binnen rond tv-programma's. Samen met 4C wordt nu een nieuwe markt aangeboord: die van gericht adverteren, zodat een adverteerder juist de mensen bereikt die voor hem relevant zijn. Het bedrijf wil de data van tv met die van social media combineren. Dat kan omdat uit onderzoek blijkt dat 87 procent van de mensen tijdens het televisiekijken op een tweede scherm gaan kijken, bijvoorbeeld dat van hun laptop, tablet of telefoon.