article
1.6522529
EINDHOVEN - De bijeenkomst voor het MKB in het Klokgebouw trok woensdag 1400 bezoekers. Niet eerder waren er zoveel inschrijvingen voor de (gratis) bijeenkomst van de Week van de Ondernemer in Eindhoven.
Recordaantal bezoekers voor Week van de Ondernemer in Klokgebouw Eindhoven
EINDHOVEN - De bijeenkomst voor het MKB in het Klokgebouw trok woensdag 1400 bezoekers. Niet eerder waren er zoveel inschrijvingen voor de (gratis) bijeenkomst van de Week van de Ondernemer in Eindhoven.
http://www.ed.nl/economie/recordaantal-bezoekers-voor-week-van-de-ondernemer-in-klokgebouw-eindhoven-1.6522529
2016-10-12T18:00:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6523291.1476303153!image/image-6523291.JPG
Eindhoven,Ondernemer,Ondernemen,hermes
Economie
Home / Economie / Recordaantal bezoekers voor Week van de Ondernemer in Klokgebouw Eindhoven

Recordaantal bezoekers voor Week van de Ondernemer in Klokgebouw Eindhoven

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    EINDHOVEN - De bijeenkomst voor het MKB in het Klokgebouw trok woensdag 1400 bezoekers. Niet eerder waren er zoveel inschrijvingen voor de (gratis) bijeenkomst van de Week van de Ondernemer in Eindhoven.

    Een enorme opsteker, maar ook een logistieke uitdaging. De ellenlange wachtrij voor de inschrijfbalie leverde nogal wat mopperende gasten op. Vooral omdat ze daarvoor al lang in de rij hadden gestaan voor een parkeerplaats op Strijp-S of een zoektocht in de omliggende wijken hadden gemaakt omdat de terreinen op Strijp-S al snel vol waren. 'Een puinhoop' was de conclusie.

    'Nooit opgeven'
    Eenmaal binnen was de ongelukkige start echter meteen vergeten. Patrick de Zeeuw en Ruud Hendriks, oprichters van Startup Bootcamp, staken met een enthousiasmerend verhaal de aanwezige ondernemers een hart onder de riem. "Jullie zijn de basis van onze economie. Een uur lang lieten ze aan de hand van voorbeelden en filmpjes zien hoe snel de technologie voortschrijdt en wat die voor het MKB kan betekenen. Nooit opgeven en risico's durven nemen was het adagio van de twee Bootcampers. En op tijd meebewegen met de trends, in dit geval internet der dingen, big data en mixed reality.

    Geen angst voor technologie, maar zorgen dat je die zo goed mogelijk implementeert was de leus. Die werd geïllustreerd aan de hand van bekende voorbeelden als Uber en Google. Maar ook bedrijven dichter bij huis als Booking.com, Cool Blue en Bol.com komen aan bod. Net als voorbeelden Send-cloud en Heliox uit Eindhoven. "Disruptieve bedrijven die door gebruik te maken van technologie en digitalisering de sector waarin ze werkzaam zijn volledig hebben veranderd."