article
1.6566646
EINDHOVEN - Er moet een ander verdienmodel voor de Dutch Design Week (DDW) worden bedacht. Dat stelt vormgever Maarten Baas, dit jaar ook ambassadeur van het evenement. "Mensen moeten zich realiseren dat het huidige kaartje van nog geen 20 euro niet meer kan."
Ambassadeur Maarten Baas: Entree DDW moet omhoog (poll)
EINDHOVEN - Er moet een ander verdienmodel voor de Dutch Design Week (DDW) worden bedacht. Dat stelt vormgever Maarten Baas, dit jaar ook ambassadeur van het evenement. "Mensen moeten zich realiseren dat het huidige kaartje van nog geen 20 euro niet meer kan."
http://www.ed.nl/extra/ddw/ambassadeur-maarten-baas-entree-ddw-moet-omhoog-poll-1.6566646
2016-10-24T06:34:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.4107169.1384963561!image/image-4107169.JPG
Eindhoven,DDW,hermes
DDW
Home / Extra / DDW / Ambassadeur Maarten Baas: Entree DDW moet omhoog (poll)

Ambassadeur Maarten Baas: Entree DDW moet omhoog (poll)

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Ontwerper Maarten Baas.
      Fotograaf
    EINDHOVEN - Er moet een ander verdienmodel voor de Dutch Design Week (DDW) worden bedacht. Dat stelt vormgever Maarten Baas, dit jaar ook ambassadeur van het evenement. "Mensen moeten zich realiseren dat het huidige kaartje van nog geen 20 euro niet meer kan."

    Het maken van een goede expositie kost veel geld, stelt Baas. "Veel tentoonstellingen hier zijn echt van wereldniveau. Het is van de zotte dat je daar voor een paar euro naar binnen kan." Martijn Paulen, directeur van de DDW, zegt desgevraagd te begrijpen waarom Baas zo stelling neemt, maar vindt het belangrijk dat de DDW in Eindhoven een breed publiek blijft bereiken.

    Uniek
    De tentoonstelling 'Maarten Baas makes time', exclusief het restaurant-deel waar Sergio Herman kookt, heeft ondanks de grote inzet van vrijwilligers, ontwerpers en sponsors ongeveer 200.000 euro gekost, aldus Baas. Eindhoven is wereldwijd uniek in het maken van dergelijke oorspronkelijke presentaties en een evenement als de DDW, stelt Baas. "Niet commercieel zoals in Milaan, maar juist omdat we hier veel zelf producerende ontwerpers hebben, kunnen we dat hier in Eindhoven doen", aldus Baas.

    Volgens Baas kun je er ook voor kiezen om géén toegang te vragen voor de DDW, maar dan krijg je binnen de kortste keren een soort huishoudbeurs. "Dan haken veel mensen af en breng je het unieke van Eindhoven in gevaar."

    Prijzen
    De organisatie van de designweek, de Dutch Design Foundation, denkt na over een andere manier van ticketing, weet Baas. "Het is lastig om een goede nieuwe manier te bedenken, want je wilt een breed publiek blijven bereiken. Voor mij persoonlijk staat echter vast dat de prijs van het kaartje omhoog moet. Want subsidies zijn er amper meer, dus moet het geld ergens vandaan komen. Misschien moet je gaan denken aan verschillende prijzen voor verschillende activiteiten. Maar dat is aan mensen die daar veel meer van weten dan ik."

    Lees het hele artikel maandag in het ED of in de digitale krant

     

    Uw mening

    Entree DDW moet omhoog

    Meer informatie

    Toon resultaten