article
1.4931862
EINDHOVEN - Betrokken ondernemers zijn ontevreden over het Natuurpoortenproject van de provincie Brabant. Van een afgesproken marketingstrategie is bar weinig terechtgekomen, klagen ondernemers die bij de Natuurpoorten met een horecagelegenheid uitbaten.
Horeca-ondernemers morren over promotie Natuurpoorten
EINDHOVEN - Betrokken ondernemers zijn ontevreden over het Natuurpoortenproject van de provincie Brabant. Van een afgesproken marketingstrategie is bar weinig terechtgekomen, klagen ondernemers die bij de Natuurpoorten met een horecagelegenheid uitbaten.
http://www.ed.nl/extra/natuur/horeca-ondernemers-morren-over-promotie-natuurpoorten-1.4931862
2015-05-18T16:42:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.4919250.1431452265!image/image-4919250.JPG
Noord-Brabant,Natuurgebied,natuurpoort,hermes,Reusel,Sint-Oedenrode
Natuur
Home / Extra / Natuur / Horeca-ondernemers morren over promotie Natuurpoorten

Horeca-ondernemers morren over promotie Natuurpoorten

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Natuurpoort
      Titel
      Natuurpoort
      Fotograaf
    EINDHOVEN - Betrokken ondernemers zijn ontevreden over het Natuurpoortenproject van de provincie Brabant. Van een afgesproken marketingstrategie is bar weinig terechtgekomen, klagen ondernemers die bij de Natuurpoorten met een horecagelegenheid uitbaten.

    Eind dit jaar trekt de provincie zich terug uit het project en dan moeten de ondernemers het zelf zien te rooien.

    De pot met daarin 1,6 miljoen euro voor de ontwikkeling van Natuurpoorten is zo goed als leeg. Toch zijn er van de dertig beoogde Natuurpoorten pas negentien gerealiseerd. Nog elf te gaan dus voor het einde van dit jaar.

    "Er zijn inderdaad wel pogingen ondernomen om de Natuurpoort onder de aandacht te brengen, maar veel hebben die niet geholpen. Terwijl wij als ondernemers veel investeringen gedaan hebben." Aan het woord is Marco Thijssen, een van de Natuurpoortpioniers in de regio. Sinds april 2013 draagt hij met De Vresselse Hut in het buitengebied van Sint -Oedenrode het predikaat Natuurpoort.

    Volgens Thijssen heeft de provincie geprobeerd om de natuur te ontsluiten voor het publiek. Visit-Brabant, de opvolger van het Vrijetijdshuis, zou de Natuurpoorten met een marketingcampagne, folders en websites in de etalage zetten. Ook kregen de ondernemers een grote stalen sleutel als landmark. Visit-Brabant is overigens van mening dat de marketing voor een deel ook bij de ondernemers ligt. Zij zeggen echter dat Brabantbrede promotie bij de provincie ligt. "Een mooi plan, maar nu het einde nadert wacht er voor de achterblijvers de grote taak om uit te leggen wat die bonk ijzer op het erf nu precies betekent.'' Om de daad bij het woord te voegen is er een stichting opgericht. Deze moet na het vertrek van de provincie bijvoorbeeld de kwaliteit van het merk bewaken.