Volledig scherm
Flesjes Bavaria en Palm © ANP

Bavaria investeert miljoenen in Palm

LIESHOUT - Bierbrouwer Bavaria heeft de portemonnee getrokken om het Belgische biertje uit haar stal, Palm, verder op de kaart te zetten. Het Lieshoutse bedrijf steekt twintig miljoen in de brouwketels van het amberbier.

Palm, het biermerk dat bekend werd met het beeld van Belgische trekpaarden, wordt verder op de kaart gezet. Bavaria, dat de brouwer achter het biertje vorig jaar inlijfde, investeert alleen al twintig miljoen euro in de brouwerij in het Belgische Steenhuffel. Daarnaast krijgen de Palm-flesjes een nieuw etiket en wordt er geld gestoken in de marketing.

Die extra aandacht is nodig. De productie van het bekende amberbier lag ten tijde van het samengaan van de brouwers nog drie keer lager dan tien jaar eerder. Palm kan nu profiteren van het internationale netwerk van Bavaria. Het moet helpen om de productie van het bier te laten groeien. In Nederland en België is Palm het meest verkochte amberkleurige bier met 31,2 miljoen verkochte flesjes of glazen per jaar.

Vertrouwen
De miljoenen die worden besteed, tekenen het vertrouwen van Bavaria in Palm. Het is bovendien de zoveelste investering in de Belgische bieren sinds de Lieshoutse brouwerij in 2016 samenging met Palm Belgian Craft Brewers. Eerder werden Rodenbach en Brugge Tripel al opnieuw gelanceerd en werd Cornet geïntroduceerd. Ook telde Bavaria 2,3 miljoen euro neer voor vernieuwde brouwinstallaties van Rodenbach in Roeselare.

Gemert e.o.