Volledig scherm
© Bavaria

Bavaria probeert via Catalaans biermerk Spanje te veroveren

LIESHOUT - Bavaria moet straks ook vaker in de Spaanse horeca te verkrijgen zijn. Om dat voor elkaar te krijgen gaat de brouwer uit Lieshout samenwerken met het Catalaanse biermerk Moritz.  

Het is opnieuw een familiebrouwerij waarmee Bavaria de handen ineenslaat. Dit keer om de Spaanse markt verder te veroveren.  Na de eerdere samenwerking met de Britse tak van Molson Coors en de overname van  het Belgische Palm worden nu de handen ineen geslagen met het Catalaanse Moritz. De twee hopen in elkaars landen meer bier aan de man te brengen. 

Spaanse horeca
Moritz is opgericht in Barcelona in 1856 en daarmee het oudste biermerk van Spanje. Twee bieren uit het vaste portfolio van de brouwerij komen deze kant op: pilsener Moritz en Moritz Epidor, een donker speciaalbier. Bavaria hoopt op haar beurt dat de bieren van La Trappe, Bavaria-pils en Bavaria 0.0 straks te drinken zijn in de Spaanse horeca. 

“De sfeer die het merk Moritz met zich meedraagt is een heel bijzondere", reageert Harm-Jan van Pelt, Directeur Europa bij Bavaria. "Moritz doet het nét even anders, heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Ze laten dit ook zien door hun aanwezigheid op events en horecagelegenheden waar creativiteit centraal staan. Dat willen we ook naar Nederland brengen. Uiteraard zijn we ook blij met de distributiemogelijkheden in Spanje om onze bieren daar verder op de kaart te zetten.”

Omzet verdubbelen
De samenwerking past in de '2020-strategie' van de brouwer. Bavaria maakte in 2015 bekend dat het in vijf jaar de omzet wil verdubbelen: van 500 miljoen naar een miljard. Door allerlei samenwerkingen probeert de brouwer meer bier te verkopen over de grens. 

Gemert e.o.