Volledig scherm
© Suzanne Schellens

Nieuwe koers muzikale avond in Dommelen slaat aan bij jong en oud

DOMMELEN - Menig voormalig ‘Brouwtrouw-bezoeker’ moet even met de ogen knipperen bij binnenkomst. Het is direct duidelijk dat er met het ‘Zondagskind’ een nieuwe weg ingeslagen is. In plaats van de lange tafels met stoelen, is de zaal gevuld met hangtafels.

Na een enigszins langdradig ‘officieel’ gedeelte met de presentatie van het nieuwe ‘Zondagskind’, begint de muzikale avond. Lokaal talent betreedt het podium met eigen geschreven nummers en uiteraard de traditionele carnavalskrakers. Het publiek lijkt er nog in te moeten komen en even lijkt de avond een kopie van het Striepersgatse Liedjesfestival te worden.

Ad van Opstal
Gelukkig verrast Ad van Opstal het publiek door zijn muzikale samenwerking met CV Halluf Elluf. Onder de klanken van verschillende discohits en sambamuziek, creëren zij zonder moeite het gevoel van het Braziliaanse carnaval. De volslanke Braziliaanse danseressen maken het geheel helemaal af en het optreden eindigt knallend met een regen van confetti. Nu lijkt het publiek los te komen.

Uiteraard kan op een avond als deze, een optreden van Prins King d’n Urste niet uitblijven. Samen met de Brouwergatse Hofkapel brengt hij verschillende meezingers van de ‘King’ en het publiek zingt uit volle borst mee. Het mooiste kippenvel van de avond is dan ook voor de prins zelf weggelegd als hij het complete publiek laat inhaken op de hit van Lee Towers ‘You’ll never walk alone’.

Coen van Och
Een andere naam die zeker niet mag ontbreken op deze avond is Coen van Och. In de formatie ‘Hi Folks zonder Dani’ weet hij de zaal plat te krijgen op verschillende country- en westernhits.

Na deze ‘oude rotten in het vak’, betreedt de Guus Meeuwis Tribute Band het podium. Een groep jonge muzikanten die de bekendste hits van de zanger vertolken. De dansvloer voor het podium loopt vol en de band lijkt alle fans meegenomen te hebben op deze avond. De Zingende Barmannen sluiten de avond af met Nederlandse hits met hun herkenbare Amsterdamse tongval.

Concluderend lijkt de organisatie van ’t Zondagskind een nieuw publiek aangetrokken te hebben. Het jonge publiek gaat uit hun dak op de dansvloer. Het oudere publiek blijft lekker aan de hangtafels staan en lijkt de avond vooral aan te pakken als een gezellig ‘buurtavondje’.

Volledig scherm
© Suzanne Schellens