article
1.6148829
BEST - De Wmo-adviesraad had geïnformeerd moeten worden over de verhuizing van de Wmo-klantmanagers van Bestwijzer naar het gemeentehuis. Maar het positieve imago dat Bestwijzer heeft - het rechtstreekse contact met de cliënten - is door de overheveling niet geschaad.
College Best: we hadden WMO-raad moeten informeren
BEST - De Wmo-adviesraad had geïnformeerd moeten worden over de verhuizing van de Wmo-klantmanagers van Bestwijzer naar het gemeentehuis. Maar het positieve imago dat Bestwijzer heeft - het rechtstreekse contact met de cliënten - is door de overheveling niet geschaad.
http://www.ed.nl/regio/best-e-o/best/college-best-we-hadden-wmo-raad-moeten-informeren-1.6148829
2016-06-28T15:32:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.4282372.1429000182!image/image-4282372.jpg
Best,B&W,hermes
Best
Home / Regio / Best e.o. / Best / College Best: we hadden WMO-raad moeten informeren

College Best: we hadden WMO-raad moeten informeren

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    BEST - De Wmo-adviesraad had geïnformeerd moeten worden over de verhuizing van de Wmo-klantmanagers van Bestwijzer naar het gemeentehuis. Maar het positieve imago dat Bestwijzer heeft - het rechtstreekse contact met de cliënten - is door de overheveling niet geschaad. 

    Dat schrijven burgemeester en wethouders van Best in antwoord op schriftelijke vragen van CDA-raadslid Meindert Leutscher. Bij het Gehandicapten Platform Best en de Wmo-adviesraad waren de afgelopen maanden twee klachten binnengekomen over de veranderde manier van werken, die overigens op 1 januari 2015 van kracht is geworden.

    Eén zorgvrager had na veertien dagen nog geen belletje van de klantmanager gekregen. Een ander klopte aan bij het loket, maar moest de volgende dag nog maar eens terug komen.

    Dienstverlening
    'Dat betreuren wij. Dit staat ver af van de afgesproken en normaal gehanteerde dienstverlening. Deze is juist dat de klantmanager binnen enkele dagen contact opneemt voor het maken van een afspraak', aldus het college.

    Volgens B en W is er aan de vrije inloop, waar Bestwijzer zo om wordt geroemd, niet veel veranderd. De intakes en vervolggesprekken vinden plaats op locaties die de cliënten zelf uitkiezen. Dat kan Bestwijzer zijn, maar ook het gemeentehuis of bij de klant thuis. De werkplekken op het gemeentehuis geven klantmanagers de kans om informatie over cliënten onderling uit te wisselen.