article
1.6133076
EINDHOVEN - Er is 340 miljoen euro nodig om de belangrijkste verkeersknelpunten in Zuidoost-Brabant aan te pakken na het wegvallen van De Ruit. Dat staat volgens de 21 gemeenten én Veghel vast.
340 miljoen nodig voor betere bereikbaarheid Zuidoost-Brabant
EINDHOVEN - Er is 340 miljoen euro nodig om de belangrijkste verkeersknelpunten in Zuidoost-Brabant aan te pakken na het wegvallen van De Ruit. Dat staat volgens de 21 gemeenten én Veghel vast.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/340-miljoen-nodig-voor-betere-bereikbaarheid-zuidoost-brabant-1.6133076
2016-06-23T20:00:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.5595409.1479908749!image/image-5595409.jpg
Sint-Oedenrode,Oirschot,Bergeijk,Someren,Cranendonck,Eindhoven,Helmond,Veldhoven,Deurne,Waalre,Best,Son en Breugel,Reusel-De Mierden,Asten,Eersel,Nuenen,Gemert-Bakel,Heeze-Leende,Geldrop-Mierlo,Laarbeek,Bladel,Valkenswaard,Fiets,Mobiliteit,Busvervoer,Verkeer,Forenzen,File,Auto,Ruit,Bereikbaarheidsagenda,hermes
Eindhoven
Home / Regio / Eindhoven / 340 miljoen nodig voor betere bereikbaarheid Zuidoost-Brabant

340 miljoen nodig voor betere bereikbaarheid Zuidoost-Brabant

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    EINDHOVEN - Er is 340 miljoen euro nodig om de belangrijkste verkeersknelpunten in Zuidoost-Brabant aan te pakken na het wegvallen van De Ruit. Dat staat volgens de 21 gemeenten én Veghel vast.

    Maar hoe de dagelijkse files op bijvoorbeeld de A270 of de weg door Nuenen daadwerkelijk opgelost kunnen worden, is nog niet (helemaal) duidelijk.

    Donderdagavond presenteerden de gemeenten van regiobestuur MRE (Metropoolregio Eindhoven) plus Veghel een akkoord dat Brainport Duurzaam Slim Verbonden heet. Dat staat los van de plannen die Den Haag heeft voor een verbrede A67 en het voornemen van de provincie om de N279 aan te pakken.

    Veel wensen in het akkoord moeten verder onderzocht worden. Een belangrijke daarbij is de Beekse Brug in Beek en Donk. Ook komt er nader onderzoek naar een oplossing voor de dagelijkse files op de A270 en naar een eventuele extra aansluiting van Ekkersrijt op de A50.

    De verbreding van de N279 wordt niet meer genoemd als wens. Wel komen er zeer waarschijnlijk ongelijkvloerse kruisingen in de weg.

    Veel van de maatregelen op de lijst waren al bekend. Zo gaat de regio proberen om reizigers te stimuleren tot meer gebruik van fiets en openbaar vervoer. Daarnaast moeten automobilisten worden verleid te kiezen voor de 'randwegen' N279 en A67, in plaats van de binnendoorwegen. Ook komt ruimte voor meer slimme techniek ('smart mobility').

    Lees vrijdag meer in de papieren krant of via de e-paper.