article
1.6592829
EINDHOVEN - Het positieve effect van de Dutch Design Week op de economie is niet te onderschatten, stelt directeur Martijn Paulen. Hij is er niet de man naar om hoog van de toren te blazen, maar dit keer kan hij niet om de lof heen.
Directeur DDW: Eindhoven is gewoon de top
EINDHOVEN - Het positieve effect van de Dutch Design Week op de economie is niet te onderschatten, stelt directeur Martijn Paulen. Hij is er niet de man naar om hoog van de toren te blazen, maar dit keer kan hij niet om de lof heen.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/directeur-ddw-eindhoven-is-gewoon-de-top-1.6592829
2016-10-31T08:48:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6592830.1477902823!image/image-6592830.JPG
Eindhoven,DDW,ddw,hermes
Eindhoven
Home / Regio / Eindhoven / Directeur DDW: Eindhoven is gewoon de top

Directeur DDW: Eindhoven is gewoon de top

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Beeld van de expositie Maarten Baas makes time met werk van o.a. Baas zelf (rechts) en een Strandbeest van Theo Jansen op een zandtapijt van Iris van Herpen. foto Nick Bookelaar
    EINDHOVEN - Het positieve effect van de Dutch Design Week op de economie is niet te onderschatten, stelt directeur Martijn Paulen. Hij is er niet de man naar om hoog van de toren te blazen, maar dit keer kan hij niet om de lof heen.

    Paulen: "Iedereen is blij verrast met de enorme hoeveelheid kwaliteit op de Dutch Design Week. Wij kregen zowel van de internationale pers als van nationale en lokale designtoppers te horen dat de kwaliteit in Eindhoven 'ongehoord hoog' is."

    Blij
    Martijn Paulen, directeur van de Dutch Design Foundation en daarmee ook van de Dutch Design Week, is blij met de 15e editie van de week: "We horen steeds terug dat men dit wereldwijd nergens terug ziet. Veel designweken – zoals die in Londen of Milaan – zijn toch met name marketing- of sales-evenementen; de week in Eindhoven gaat veel meer over onderzoek en ontwikkeling en dat op een extreem hoog niveau. Vergeleken met de andere weken is Eindhoven gewoon de top."

    Dat de week van groot belang is voor de deelnemende designers, staat voor Paulen vast. "Dat is lastig te kwantificeren, maar steeds meer hoor ik terug dat de juiste contacten tot stand zijn gekomen, gesprekken worden gevoerd met galeriehouders, conservatoren, producenten en andere potentiële opdrachtgevers."

    Impact
    Oók opvallend volgens Paulen is de indirecte impact van de DDW: "In de bouwmarkt bleken de underlayment-platen al dagen uitverkocht. En bij horecagroothandel Hanos kregen we te horen dat er voor hen twee topweken zijn in het jaar: kerst en de DDW. Ik weet de economische impact daarvan niet, maar het zegt iets, net als dat vorig jaar voor het eerst in de geschiedenis alle hotels in de stad vol zaten."

    De drie gebieden waar de DDW zich afspeelt, Strijp, het centrum en Sectie C in het oosten van de stad, blijken goed te werken. Ook het gratis vervoer met de designtaxi's, bussen en fietsen voldoet in een behoefte. Het was jammer dat er lange wachtrijen voor het Veemgebouw op Strijp-S stonden, vindt Paulen: "Maar dat heeft te maken met de voorschriften: er mag daar maar een beperkt aantal mensen binnen, anders krijg je ze bij calamiteiten niet snel genoeg naar buiten."

    Lees het hele artikel maandag in het ED of in de digitale krant