article
1.6691821
EINDHOVEN – De stichting Eindhoven Marketing heeft geen fout gemaakt bij de aanbesteding van de reclameuitingen op bushaltes en zuilen. Het gerechtshof in Den Bosch heeft de marketingstichting (later gesplitst in Eindhoven 365 en 247) gelijk gegeven.
Eindhoven in zijn recht bij aanbesteding reclame op abri's
EINDHOVEN – De stichting Eindhoven Marketing heeft geen fout gemaakt bij de aanbesteding van de reclameuitingen op bushaltes en zuilen. Het gerechtshof in Den Bosch heeft de marketingstichting (later gesplitst in Eindhoven 365 en 247) gelijk gegeven.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/eindhoven-in-zijn-recht-bij-aanbesteding-reclame-op-abri-s-1.6691821
2016-11-29T15:14:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.3887106.1372246935!image/image-3887106.jpg
Eindhoven,Ondernemer,Dienstverlening,B&W,hermes
Eindhoven
Home / Regio / Eindhoven / Eindhoven in zijn recht bij aanbesteding reclame op abri's

Eindhoven in zijn recht bij aanbesteding reclame op abri's

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Bushokje2
      Titel
      Bushokje2
    EINDHOVEN – De stichting Eindhoven Marketing heeft geen fout gemaakt bij de aanbesteding van de reclameuitingen op bushaltes en zuilen. Het gerechtshof in Den Bosch heeft de marketingstichting (later gesplitst in Eindhoven 365 en 247) gelijk gegeven.

     De gemeente Eindhoven heeft het beheer en het uitbaten van de reclames op abri's en reclamezuilen verkocht aan de stichting Eindhoven Marketing (SEM). Die heeft de klus doorgegeven aan Eindhoven 247, het zusje van de inhoudelijke stichting Eindhoven 365.

    Voor de aanbesteding vanaf 1 januari 2017 koos SEM ervoor dat onderhands te doen aan Clear Channel en Exterion Media. JCDecaux viste achter het net en begon een procedure. Het bedrijf wilde dat de klus openbaar en Europees aanbesteed zou worden.

    Het argument dat SEM en later Eindhoven 247 geen gemeentelijke dienst is, verwees JCDecaux naar het rijk der fabelen. Ze worden immers gesubsidieerd door de gemeente. Bovendien is het bedrag dat ermee gemoeid is groot genoeg (volgens JCDecaux 60 miljoen euro). En ook zou er Europese interesse zijn, een ander belangrijk argument volgens de Aanbestedingswet.

    Maar juist op dat laatste argument geeft het gerechtshof niet thuis. Volgens het hof wijst niets erop dat hier echt Europese bedrijven belangstelling hebben. Alleen het feit dat JCDecaux een Franse moeder heeft, is niet genoeg. Over de verhouding tussen gemeente en SEM/Eindhoven247 doet het hof geen uitspraak.