article
1.5891719
EINDHOVEN - Eindhoven moet blijven lobbyen voor een snelle treinverbinding met Düsseldorf en de economisch belangrijke regio Nordrhein-Westfalen. En dat ondanks het feit dat de spoorverbinding tussen Venlo en Düsseldorf niet opgenomen is op de (concept) prioriteitenlijst van de Duitse regering.
Eindhoven moet lobbyen voor trein naar Duitsland
EINDHOVEN - Eindhoven moet blijven lobbyen voor een snelle treinverbinding met Düsseldorf en de economisch belangrijke regio Nordrhein-Westfalen. En dat ondanks het feit dat de spoorverbinding tussen Venlo en Düsseldorf niet opgenomen is op de (concept) prioriteitenlijst van de Duitse regering.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/eindhoven-moet-lobbyen-voor-trein-naar-duitsland-1.5891719
2016-04-05T04:00:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.5267408.1443002581!image/image-5267408.jpg
Eindhoven,Trein,hermes
Eindhoven
Home / Regio / Eindhoven / Eindhoven moet lobbyen voor trein naar Duitsland

Eindhoven moet lobbyen voor trein naar Duitsland

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    EINDHOVEN - Eindhoven moet blijven lobbyen voor een snelle treinverbinding met Düsseldorf en de economisch belangrijke regio Nordrhein-Westfalen. En dat ondanks het feit dat de spoorverbinding tussen Venlo en Düsseldorf niet opgenomen is op de (concept) prioriteitenlijst van de Duitse regering.

     Dat zeggen de coalitiepartijen D66, GroenLinks, PvdA en SP en de Brede Beweging Linksom in een motie. Die staat vanavond op de agenda van de gemeenteraad.

    Belangrijk

    De genoemde steden, Den Haag en Rotterdam hebben afgelopen najaar nog eens benadrukt hoe belangrijk een directe verbinding Randstad-Eindhoven- Düsseldorf is. Bedoeling was om de bottleneck van de lijn, een klein stuk enkelvoudig spoor net over de grens, op de investeringslijst van de Duitse regering te krijgen.

    Spoorverdubbeling

    Vorige maand bleek dat dat doel niet is gehaald. Het stukje spoorverdubbeling tussen Dülken en Kaldenkirchen– waardoor snellere intercity's mogelijk zijn – stond niet bij de honderden projecten met miljarden aan investeringen.