article
1.6178583
EINDHOVEN - Emily Hermans, eigenaar en ontwerper van het Eindhovense modelabel MLY gaat de inkoopcyclus voor winkeliers van zes maanden terugbrengen naar zes weken. Dat voorkomt overschotten.
Eindhovens modelabel MLY wil ander inkoopmodel voor mode
EINDHOVEN - Emily Hermans, eigenaar en ontwerper van het Eindhovense modelabel MLY gaat de inkoopcyclus voor winkeliers van zes maanden terugbrengen naar zes weken. Dat voorkomt overschotten.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/eindhovens-modelabel-mly-wil-ander-inkoopmodel-voor-mode-1.6178583
2016-07-09T06:00:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6178587.1467991573!image/image-6178587.JPG
Eindhoven,Economie,Mode,Strijp-S,hermes
Eindhoven
Home / Regio / Eindhoven / Eindhovens modelabel MLY wil ander inkoopmodel voor mode

Eindhovens modelabel MLY wil ander inkoopmodel voor mode

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    EINDHOVEN - Emily Hermans, eigenaar en ontwerper van het Eindhovense modelabel MLY gaat de inkoopcyclus voor winkeliers van zes maanden terugbrengen naar zes weken. Dat voorkomt overschotten.

    Met de mogelijkheid om gedurende het hele jaar te bestellen, wil Hermans winkeliers helpen om beter in te spelen op veranderende klantbehoeften en wisselende weersomstandigheden. Want tijdens een zachte winter verkoop je tenslotte minder winterjassen.

    "Ik wil die pieken en dalen zien te voorkomen. Nu moet de detailhandel twee keer per jaar in één keer veel geld uitgeven voor de inkoop. Wat niet goed verkoopt, belandt in de sale om cashflow te genereren. Als ze het hele jaar door kunnen bestellen, krijgen winkels meer flexibiliteit, hebben ze minder overschotten en kunnen ze de consument beter bedienen. Want als een winkel een product niet meer heeft, kan hij die bijbestellen", licht Hermans toe. "We kunnen dit doen omdat we lokaal en kleinschalig produceren. Wij hoeven onze kleding niet in enorme hoeveelheden uit het Verre Oosten te laten komen. Daardoor hebben wij korte doorlooptijden en kunnen we ons snel aanpassen aan de wisselende marktomstandigheden."

    In de winkel van MLY op Strijp-S in Eindhoven, is afgelopen jaar al op kleine schaal geëxperimenteerd met het nieuwe concept. "Mensen kunnen hier het hele jaar door een gewenst model bestellen dat we op maat maken en uitvoeren in de stof die de klant hier heeft uitgekozen. Die nieuwe aanpak heeft bij ons geleid tot een omzetstijging van 125 procent."