article
1.6695584
EINDHOVEN - Met de app Findur, ontwikkeld door vier TU/e-studenten, kun je zien wat er op dit moment te koop is bij de winkels in de buurt, om het vervolgens in de winkel te gaan passen en af te rekenen. Een virtueel kijkje in de winkelstraat.
Findur brengt publiek weer naar het stadscentrum van Eindhoven
EINDHOVEN - Met de app Findur, ontwikkeld door vier TU/e-studenten, kun je zien wat er op dit moment te koop is bij de winkels in de buurt, om het vervolgens in de winkel te gaan passen en af te rekenen. Een virtueel kijkje in de winkelstraat.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/findur-brengt-publiek-weer-naar-het-stadscentrum-van-eindhoven-1.6695584
2016-11-30T16:57:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6695747.1480530431!image/image-6695747.jpg
Eindhoven,Economie,hermes
Eindhoven
Home / Regio / Eindhoven / Findur brengt publiek weer naar het stadscentrum van Eindhoven

Findur brengt publiek weer naar het stadscentrum van Eindhoven

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Findur app
    EINDHOVEN - Met de app Findur, ontwikkeld door vier TU/e-studenten, kun je zien wat er op dit moment te koop is bij de winkels in de buurt, om het vervolgens in de winkel te gaan passen en af te rekenen. Een virtueel kijkje in de winkelstraat.

    Dat is het idee van de app Findur. Inmiddels hebben zich al meer dan 1000 winkels bij het platform aangesloten, waaronder de Bijenkorf, WE Fashion, Van Haren en Hunkemöller.

    Passen
    Volgens de oprichters brengt de app het publiek terug naar het stadscentrum. "Online shoppen kan de winkelstraat nooit vervangen", zegt Jochem Timmers, een van de oprichters. "Juist op gebied van kleding en schoenen hebben consumenten de behoefte om items te passen voordat ze tot aankoop overgaan."

    Gratis
    De app ging ruim een jaar geleden de lucht in. Dit eerste jaar hebben de studenten hard gewerkt om zoveel mogelijk winkels binnen te krijgen. "Geen makkelijke taak, want we hadden nog weinig klanten. Daarom bieden we de winkels voorlopig gratis deelname aan", vertelt Max Aerts.

    Oriënteren
    Volgens recente cijfers zijn online en offline winkelen al lang geen aparte kanalen meer en oriënteert ruim 38% van de consumenten zich online voordat ze zich daadwerkelijk naar een winkel begeven. Findur biedt consumenten de mogelijkheid te zoeken in het aanbod van winkels en het gewenste item te reserveren, om vervolgens het product in de winkel te passen of te bekijken en te betalen. "Op deze manier moet winkelen zo makkelijk en leuk worden dat online kleding bestellen niet eens meer wordt overwogen", aldus Timmers.