article
1.6637006
EINDHOVEN - Bewoners van negen appartementen aan de Mauritsstraat in Eindhoven hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag hun woning tijdelijk moeten verlaten. De reden was een verkeerd aangesloten CV-ketel in een ander appartement in het gebouw, waardoor in veel woningen het CO-gehalte veel te hoog was.
Negen appartementen ontruimd op Mauritsstraat in Eindhoven door verkeerd aangesloten CV-ketel
EINDHOVEN - Bewoners van negen appartementen aan de Mauritsstraat in Eindhoven hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag hun woning tijdelijk moeten verlaten. De reden was een verkeerd aangesloten CV-ketel in een ander appartement in het gebouw, waardoor in veel woningen het CO-gehalte veel te hoog was.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/negen-appartementen-ontruimd-op-mauritsstraat-in-eindhoven-door-verkeerd-aangesloten-cv-ketel-1.6637006
2016-11-12T08:33:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6637007.1478939082!image/image-6637007.jpg
Eindhoven,Brandweer
Eindhoven
Home / Regio / Eindhoven / Negen appartementen ontruimd op Mauritsstraat in Eindhoven door verkeerd aangesloten CV-ketel

Negen appartementen ontruimd op Mauritsstraat in Eindhoven door verkeerd aangesloten CV-ketel

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    EINDHOVEN - Bewoners van negen appartementen aan de Mauritsstraat in Eindhoven hebben in de nacht van vrijdag op zaterdag hun woning tijdelijk moeten verlaten. De reden was een verkeerd aangesloten CV-ketel in een ander appartement in het gebouw, waardoor in veel woningen het CO-gehalte veel te hoog was.

    De brandweer werd rond kwart voor tien gealarmeerd toen een CO-melder in een van de appartementen was afgegaan. Omdat de oorzaak niet direct achterhaald kon worden, werden de andere bewoners van het complex ook bezocht. In vier appartementen werd vervolgens een te hoog CO-gehalte gemeten, waardoor de brandweer besloot om negen aangesloten woningen te ontruimen. Uiteindelijk bleek in het onderste appartement een verkeerd aangesloten en mogelijk defecte CV-ketel aanwezig te zijn.

    Twee bewoners, een moeder en een kind, hadden lichte ademhalingsklachten. Zij werden door het ambulancepersoneel onderzocht, maar hoefden niet mee naar het ziekenhuis.

    Nadat de kapotte CV-ketel was uitgezet en de woningen allemaal goed geventileerd waren, konden de bewoners na een paar uur weer terug naar huis.