article
1.6178708
NUENEN - De tranen van Frits, die kort geleden zijn vrouw verloor en voor het eerst alleen op vakantie is. De kapotte tank van Gerard en Mia, die toch echt de duurste camper van de hele groep hebben. Bij menig koffieautomaat ging het de laatste dagen over tv-programma We Zijn Er Bijna!, dat afgelopen maandag ruim 1,7 miljoen kijkers trok.
Jacques en Jeanne de Bruin uit Nuenen 'ineens' kijkcijferhit met We Zijn Er Bijna
NUENEN - De tranen van Frits, die kort geleden zijn vrouw verloor en voor het eerst alleen op vakantie is. De kapotte tank van Gerard en Mia, die toch echt de duurste camper van de hele groep hebben. Bij menig koffieautomaat ging het de laatste dagen over tv-programma We Zijn Er Bijna!, dat afgelopen maandag ruim 1,7 miljoen kijkers trok.
http://www.ed.nl/regio/geldrop-e-o/nuenen/jacques-en-jeanne-de-bruin-uit-nuenen-ineens-kijkcijferhit-met-we-zijn-er-bijna-1.6178708
2016-07-09T04:00:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6178794.1467997428!image/image-6178794.JPG
Nuenen,Televisieprogramma,Televisie,Vakantie,Reizen,hermes
Nuenen
Home / Regio / Geldrop e.o. / Nuenen / Jacques en Jeanne de Bruin uit Nuenen 'ineens' kijkcijferhit met We Zijn Er Bijna

Jacques en Jeanne de Bruin uit Nuenen 'ineens' kijkcijferhit met We Zijn Er Bijna

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Jacques en Jeanne de Bruin uit Nuenen.
      Fotograaf
    NUENEN - De tranen van Frits, die kort geleden zijn vrouw verloor en voor het eerst alleen op vakantie is. De kapotte tank van Gerard en Mia, die toch echt de duurste camper van de hele groep hebben. Bij menig koffieautomaat ging het de laatste dagen over tv-programma We Zijn Er Bijna!, dat afgelopen maandag ruim 1,7 miljoen kijkers trok.

    Jacques en Jeanne de Bruin maakten de best bekeken kampeervakantie aller tijden als reisbegeleiders van dichtbij mee.

    Ongedwongen tv
    Het Nuenense echtpaar begeleidt al sinds een jaar of negen ANWB-reizen. De afgelopen jaren waren Jeanne en Jacques al trouwe kijkers van We Zijn Er Bijna. "We kennen de meeste andere begeleiders ook. Dat maakte het wel leuk om te volgen." Nu ze zelf in de uitzending zaten, keken ze weer met andere ogen. "Ze hebben wel 150 uur gefilmd. Voor ons was het ook een verrassing wat ze er dan uit pikken", vertelt Jeanne. "Het is ongedwongen, relaxte tv", vindt Jacques. "Voor veel mensen is het ook herkenbaar, van dat gedoe op een camping met badjassen en afwasteiltjes."

    Eén grote familie
    Wel valt het de begeleiders op dat ze hun reisgenoten via de uitzending weer op een andere manier leren kennen. Zoals weduwnaar Frits. "Die hebben we best vaak op de koffie gehad. Maar dan gaat het wat meer over koetjes en kalfjes. Voor de camera vragen ze dan toch meer door." En toch, verklapt Jeanne, komt het in de loop van de reis helemaal goed met hem. "In het begin kijkt iedereen nog een beetje de kat uit de boom. Maar uiteindelijk ontstaat er een band en lijkt het wel één grote familie. Je zag hem in de loop van de reis opbloeien."

    Lees zaterdag het hele artikel in het ED, of via de digitale krant.