article
1.6128077
NUENEN - Over de Geldropsedijk in Nuenen rijden in 2020 en 2030 ongeveer net zo veel auto's als nu: zo'n 7.000 per dag. Dat stelde wethouder Martien Jansen (W70) dinsdag andermaal tijdens een commissievergadering over de nieuwe doorsteek tussen Geldropsedijk en Europalaan, de zogeheten 'verbindingsboog Meierijlaan'. Het leverde hem hoongelach op van de afgeladen volle publieke tribune.
Veel vragen over omstreden 'promotie' Meierijlaan Nuenen
NUENEN - Over de Geldropsedijk in Nuenen rijden in 2020 en 2030 ongeveer net zo veel auto's als nu: zo'n 7.000 per dag. Dat stelde wethouder Martien Jansen (W70) dinsdag andermaal tijdens een commissievergadering over de nieuwe doorsteek tussen Geldropsedijk en Europalaan, de zogeheten 'verbindingsboog Meierijlaan'. Het leverde hem hoongelach op van de afgeladen volle publieke tribune.
http://www.ed.nl/regio/geldrop-e-o/nuenen/veel-vragen-over-omstreden-promotie-meierijlaan-nuenen-1.6128077
2016-06-21T22:15:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.5105187.1464097871!image/image-5105187.jpg
Nuenen,Auto,Gemeenteraad,Meierijlaan,hermes
Nuenen
Home / Regio / Geldrop e.o. / Nuenen / Veel vragen over omstreden 'promotie' Meierijlaan Nuenen

Veel vragen over omstreden 'promotie' Meierijlaan Nuenen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    NUENEN - Over de Geldropsedijk in Nuenen rijden in 2020 en 2030 ongeveer net zo veel auto's als nu: zo'n 7.000 per dag. Dat stelde wethouder Martien Jansen (W70) dinsdag andermaal tijdens een commissievergadering over de nieuwe doorsteek tussen Geldropsedijk en Europalaan, de zogeheten 'verbindingsboog Meierijlaan'. Het leverde hem hoongelach op van de afgeladen volle publieke tribune.

    Buurtbewoners hadden de afgelopen maanden immers heel andere getallen gezien. In januari en april verspreidden ambtenaren van de gemeente scenario's waarbij rekening gehouden werd met respectievelijk 19.000 en 23.000 auto's per etmaal.

    Jansen herhaalde gisteren de woorden die ook in die stukken stonden. Het gaat om een worst case scenario, en dus niet om de reële verwachting. "We hebben recent alles grondig laten doorrekenen, en dan blijkt dat het verkeer niet toeneemt", motiveerde hij. Maar een antwoord op de vraag waarom er zo enorm veel licht zit tussen de getallen, bleef achterwege.