article
1.6826886
BEEK EN DONK - Sinds het ongeluk bij de stuw in de Maas bij Grave, eind december, moeten binnenvaartschepen omvaren. Grote schepen via Rotterdam en Antwerpen (28 uur extra vaartijd) en kleinere boten via de Zuid-Willemsvaart (18 uur extra tijd). Toch leidt dat niet tot langere wachttijden bij de Beekse Brug. Volgens Rijkswaterstaat hebben slechts vijf schepen de omweg via Beek en Donk genomen.
Maar vijf schepen extra langs Beekse Brug bij Beek en Donk
BEEK EN DONK - Sinds het ongeluk bij de stuw in de Maas bij Grave, eind december, moeten binnenvaartschepen omvaren. Grote schepen via Rotterdam en Antwerpen (28 uur extra vaartijd) en kleinere boten via de Zuid-Willemsvaart (18 uur extra tijd). Toch leidt dat niet tot langere wachttijden bij de Beekse Brug. Volgens Rijkswaterstaat hebben slechts vijf schepen de omweg via Beek en Donk genomen.
http://www.ed.nl/regio/gemert-e-o/laarbeek/maar-vijf-schepen-extra-langs-beekse-brug-bij-beek-en-donk-1.6826886
2017-01-12T15:30:09+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6826933.1484234884!image/image-6826933.JPG
Beek en Donk,Scheepvaart,Laarbeek,dnr
Laarbeek
Home / Regio / Gemert e.o. / Laarbeek / Maar vijf schepen extra langs Beekse Brug bij Beek en Donk

Maar vijf schepen extra langs Beekse Brug bij Beek en Donk

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    BEEK EN DONK - Sinds het ongeluk bij de stuw in de Maas bij Grave, eind december, moeten binnenvaartschepen omvaren. Grote schepen via Rotterdam en Antwerpen (28 uur extra vaartijd) en kleinere boten via de Zuid-Willemsvaart (18 uur extra tijd). Toch leidt dat niet tot langere wachttijden bij de Beekse Brug. Volgens Rijkswaterstaat hebben slechts vijf schepen de omweg via Beek en Donk genomen. 

    Sunniva Fluitsma, dvoorzitter van de Algemeene Schippers Vereniging (ASV), heeft een verklaring: ,,Wij denken dat er minder scheepvaartverkeer is. In veel gevallen zijn de schepen meer dan twee keer zo lang onderweg. Dat is veel duurder, maar de klanten willen niet meer betalen. Bedrijven wachten liever even tot de stremming over is. Of ze laten de goederen over de weg vervoeren in plaats van over het water.” Volgens de ASV-voorzitter is dat een enorme strop voor de binnenschippers.