article
1.6633446
HELMOND – Helmond Marketing zou de stad en speerpunten als automotive, voedseltechnologie en het centrum beter gaan verkopen.
Kritische politiek wil nu actie zien van Helmond Marketing
HELMOND – Helmond Marketing zou de stad en speerpunten als automotive, voedseltechnologie en het centrum beter gaan verkopen.
http://www.ed.nl/regio/helmond/kritische-politiek-wil-nu-actie-zien-van-helmond-marketing-1.6633446
2016-11-11T07:38:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.5801264.1457430544!image/image-5801264.JPG
Helmond,B&W,Gemeenteraad,Wethouder,Frans Stienen,Helmond Marketing,Pieter van Geel,Cor van der Burgt,hermes
Helmond
Home / Regio / Helmond / Kritische politiek wil nu actie zien van Helmond Marketing

Kritische politiek wil nu actie zien van Helmond Marketing

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Het kanaal en de Kanaaldijk (links) vormen nu nog een kloof in het centrum van Helmond.
      Fotograaf
    HELMOND – Helmond Marketing zou de stad en speerpunten als automotive, voedseltechnologie en het centrum beter gaan verkopen.

    Maar van de nieuwe ambitie en doelstellingen van deze door de gemeente betaalde organisatie is nog weinig terechtgekomen. Dat vindt althans de Helmondse politiek. Op initiatief van de VVD heeft de raad unaniem het stadsbestuur opgeroepen om met de stedelijke marketingorganisatie 'betere en concrete prestatieafspraken' te gaan maken. "We hebben er extra financiële middelen voor vrijgemaakt, maar we zien er weinig voor terug", zegt Cor van der Burgt, VVD-fractievoorzitter.

    Uitdragen speerpunten
    Helmond Marketing (de vroegere stichting Stadspromotie) fuseerde op 1 januari met stichting Centrummanagement. De nieuwe organisatie organiseert niet langer zelf evenementen maar richt zich op het uitdragen van de speerpunten van de gemeente naar mensen binnen en buiten de stad: auomotive, food, centrum en wonen. Helmond Marketing krijgt daar ruim drie ton per jaar voor. Van der Burgt: "Er zullen ongetwijfeld zaken zijn die ze opgepakt hebben, maar daar heb ik dit jaar nog weinig van gemerkt."

    Doelstellingen 2017
    De raad wil nu in maart een plan met de doelstellingen voor 2017. Dat komt er, zegt verantwoordelijk wethouder Frans Stienen. Hij heeft er al een eerste gesprek over gehad met het bestuur. Stienen heeft daarin aangegeven dat de samenwerking met de Eindhovense evenknie Eindhoven365 moet worden gezocht. Voorzitter Pieter van Geel zegt de 'vragen uit de raad' te snappen. "We hebben veel veranderingen ondergaan en zijn nu met alle vrijwilligers hard aan het werk. Ik heb de overtuiging dat we in 2017 goed voor de dag komen."