article
1.6813957
HELMOND - Ambachtelijk werk, vakmanschap: Leo Grunberg ziet het op tal van plaatsen in Helmond. In de oude industrie, in winkels, in de foodsector en in nieuwe vormen van bedrijvigheid zoals op de Automotive Campus. „Hier kunnen we de komende jaren zeker iets mee”, zegt de nieuwe directeur van Helmond Marketing. „Je ziet weer een toenemende behoefte aan ambachtelijke, lokale producten.”
Nieuwe stadsmarketeer: Helmond is ambachtelijk vakmanschap
HELMOND - Ambachtelijk werk, vakmanschap: Leo Grunberg ziet het op tal van plaatsen in Helmond. In de oude industrie, in winkels, in de foodsector en in nieuwe vormen van bedrijvigheid zoals op de Automotive Campus. „Hier kunnen we de komende jaren zeker iets mee”, zegt de nieuwe directeur van Helmond Marketing. „Je ziet weer een toenemende behoefte aan ambachtelijke, lokale producten.”
http://www.ed.nl/regio/helmond/nieuwe-stadsmarketeer-helmond-is-ambachtelijk-vakmanschap-1.6813957
2017-01-06T02:00:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.4637217.1481714937!image/image-4637217.JPG
Helmond,Ambacht
Helmond
Home / Regio / Helmond / Nieuwe stadsmarketeer: Helmond is ambachtelijk vakmanschap

Nieuwe stadsmarketeer: Helmond is ambachtelijk vakmanschap

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Leo Grunberg in zijn tijd als kwartiermaker in Breda
      Fotograaf
    HELMOND - Ambachtelijk werk, vakmanschap: Leo Grunberg ziet het op tal van plaatsen in Helmond. In de oude industrie, in winkels, in de foodsector en in nieuwe vormen van bedrijvigheid zoals op de Automotive Campus. „Hier kunnen we de komende jaren zeker iets mee”, zegt de nieuwe directeur van Helmond Marketing. „Je ziet weer een toenemende behoefte aan ambachtelijke, lokale producten.”

    Grunberg is de opvolger van Theo Glaudemans. Sinds de 51-jarige Eindhovenaar medio december werd aangesteld, heeft hij vanwege de feestdagen/kerstvakantie nog nauwelijks gesprekken kunnen voeren. Wel heeft hij zich ingelezen. Documenten als het coalitieakkoord, het evenementenbeleid en de Economische Barometer Brabant hebben hem al een aardig beeld gegeven van Helmond. Een stad met een heel eigen karakter, maar ook een stad die de voorbije jaren veel pluriformer is geworden. 

    Juist daarom is het belangrijk dat er conceptueel gedacht gaat worden, stelt Grunberg. Hij was eerder onder meer actief in Breda, Eindhoven, Rotterdam en Utrecht en richt zich nu 2,5 dag per week op Helmond. „De binnenstad van Eindhoven is ooit uitgeroepen tot de saaiste van het land. Toen is daar een goed profiel ontwikkeld. Sterk aan de Dutch Design Week is dat die ook terugkomt in winkeletalages. Zoiets kan ook in Helmond.” 

    Lees vrijdag meer in de Helmondse editie van het ED of in de digitale krant..