article
1.6095758
BLADEL - Een aantal jaar geleden was het nog ondenkbaar, tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld. Inwoners van de dorpen Hapert, Bladel, Netersel, Hoogeloon en Casteren kunnen sinds kort hun vragen, opmerkingen en klachten via WhatsApp insturen naar de gemeente. "We proberen het de burger zo makkelijk mogelijk te maken", licht wethouder Wim van der Linden toe.
WhatsAppen met gemeente Bladel
BLADEL - Een aantal jaar geleden was het nog ondenkbaar, tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld. Inwoners van de dorpen Hapert, Bladel, Netersel, Hoogeloon en Casteren kunnen sinds kort hun vragen, opmerkingen en klachten via WhatsApp insturen naar de gemeente. "We proberen het de burger zo makkelijk mogelijk te maken", licht wethouder Wim van der Linden toe.
http://www.ed.nl/regio/kempen/bladel/whatsappen-met-gemeente-bladel-1.6095758
2016-06-10T07:21:42+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.5616227.1453305021!image/image-5616227.jpg
Bladel,Wethouder,Communicatie,Willem Brouwer
Bladel
Home / Regio / Kempen / Bladel / WhatsAppen met gemeente Bladel

WhatsAppen met gemeente Bladel

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    BLADEL - Een aantal jaar geleden was het nog ondenkbaar, tegenwoordig lijkt het de normaalste zaak van de wereld. Inwoners van de dorpen Hapert, Bladel, Netersel, Hoogeloon en Casteren kunnen sinds kort hun vragen, opmerkingen en klachten via WhatsApp insturen naar de gemeente. "We proberen het de burger zo makkelijk mogelijk te maken", licht wethouder Wim van der Linden toe.

    "WhatsApp is enorm laagdrempelig, overzichtelijk en snel. Tijdens kantooruren reageren we binnen een uur", garandeert Van der Linden. "Maar mensen die op deze manier een bouwvergunning aan willen vragen, kunnen we via WhatsApp natuurlijk niet verder helpen", gaat de locoburgemeester verder.

    Een te complexe vraag wordt doorgestuurd naar een specifieke afdeling, laat de communicatieadviseur van de gemeente weten. "Zij zorgen zo snel mogelijk voor een inhoudelijk antwoord of nemen contact op met de vraagsteller." De dienst is vooral opgezet voor de 'simpele' vragen.

    Wanneer komt mijn paspoort ook alweer binnen? Of: wanneer wordt het afval opgehaald? Voor dat soort vragen leent het medium zich prima. "We ontvingen de afgelopen weken regelmatig berichtjes van mensen die blij waren met deze manier van communiceren. Dat is leuk om te horen", weet de communicatieadviseur.