article
1.6656879
EERSEL - Het gezonde sportworstenbroodje van Bart Houben is door een publiek van ervaren ondernemers verkozen tot meest kansrijke bedrijfsplan, tijdens de eerste editie van het Scale Up Event in de Venco Campus.
Bart Houben met sportworstenbroodje winnaar van Scale Up Event
EERSEL - Het gezonde sportworstenbroodje van Bart Houben is door een publiek van ervaren ondernemers verkozen tot meest kansrijke bedrijfsplan, tijdens de eerste editie van het Scale Up Event in de Venco Campus.
http://www.ed.nl/regio/kempen/eersel/bart-houben-met-sportworstenbroodje-winnaar-van-scale-up-event-1.6656879
2016-11-18T11:33:17+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6656880.1479468103!image/image-6656880.JPG
Eersel,Economie,hermes
Eersel
Home / Regio / Kempen / Eersel / Bart Houben met sportworstenbroodje winnaar van Scale Up Event

Bart Houben met sportworstenbroodje winnaar van Scale Up Event

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Bart Houben werd met zijn sportworstenbroodje winnaar van het eerste Scale Up Event.
    EERSEL - Het gezonde sportworstenbroodje van Bart Houben is door een publiek van ervaren ondernemers verkozen tot meest kansrijke bedrijfsplan, tijdens de eerste editie van het Scale Up Event in de Venco Campus.

    Zijn grootvader Willem Houben ontwikkelde het beroemdste - en volgens velen ook het beste - worstenbroodje. Zijn kleinzoon Bart wil nu een gezonde versie van deze lekkernij in de markt zetten: het sportworstenbroodje, dat straks een vertrouwde snack moet worden in sportkantines. Het broodje is vetarm, gemaakt van spelt en gerst en hoogwaardig kippenvlees: daarmee is het een stuk verantwoorder dan de traditionele versie.

    Kempische versie van Dragon's Den

    Een driekoppige jury van bekende ondernemers uit de regio (Jennifer van der Leegte, Erik van Loon en Cor van de Ven) beoordeelde tijdens het Scale Up Event zes innovatieve bedrijfsplannen van Kempische ondernemers, naar het model van het TV-programma Dragons' Den. Het publiek- voornamelijk ondernemers-kon vervolgens aangeven in welke plannen zij geïnteresseerd waren. Het sportworstenbroodje kreeg daarbij de meeste stemmen.

    'Stoer, oer-Brabants product'

    Van der Leegte noemde het worstenbroodje van Houben een 'stoer, oer-Brabants product dat past in deze tijd waarin goede voeding steeds belangrijker wordt'.

    Sterke concurrentie

    Naast het sportworstenbroodje maakten ook de andere innovaties indruk: zo werd het hyper beamen (een veilige manier om digitale bestanden te 'teleporteren') geïntroduceerd en een app waarmee je op een Tinder-manier naar je droomhuis kunt zoeken.

    Vanwege de sterke concurrentie had Houben niet verwacht te winnen. "Ik wil nu een goede strategie gaan uitdenken om mijn worstenbroodje in de markt te brengen." Houben krijgt een jaar lang gratis ondersteuning van acht ervaren ondernemers, en een extra lening van de Rabobank als hij een investeerder weet te vinden.