article
1.1684711
20 nov 2007, 10:19 - EERSEL/HAPERT - De motorcrossterreinen in Eersel en Hapert worden volgend jaar samengevoegd tot één circuit.
Motorcrossterreinen samen in één circuit
20 nov 2007, 10:19 - EERSEL/HAPERT - De motorcrossterreinen in Eersel en Hapert worden volgend jaar samengevoegd tot één circuit.
http://www.ed.nl/regio/motorcrossterreinen-samen-in-%C3%A9%C3%A9n-circuit-1.1684711
2007-11-20T09:19:03+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.3339333.1464187194!image/image-3339333.jpg
Ketelberg
Regio
Home / Regio / Motorcrossterreinen samen in één circuit

Motorcrossterreinen samen in één circuit

    20 nov 2007, 10:19 - EERSEL/HAPERT - De motorcrossterreinen in Eersel en Hapert worden volgend jaar samengevoegd tot één circuit.
    Het terrein in Hapert moet immers in het eerste kwartaal van 2008 plaatsmaken voor de aanleg van het Kempisch Bedrijven Park.

    Op de plek waar nu nog het Hapertse crossterrein ligt, komt volgend jaar de nieuwe afslag vanaf de A67 naar het nieuwe industrieterrein te liggen.

    MCC Hapert moest daarom op zoek naar een nieuwe thuisbasis. Al snel klopte de vereniging aan bij MC Eersel. Beide verenigingen werden het eens over het samengaan. Uiteindelijk ontstaat dan volgend jaar een vereniging van ruim honderd leden.

    Het huidige Eerselse circuit, de Ketelberg, blijft volgens de laatste plannen liggen. Hier worden dan in de toekomst de grotere wedstrijden op verreden. Volgens een woordvoerder van MC Eersel moet er wel een nieuwe baan bijkomen voor 'de mindere goden', oftewel de hobbyende coureurs. Die baan zou dan in de richting van Hapert moeten komen te liggen. Ook moet er nog gekeken worden naar parkeerplaatsen. Nu huurt MC Eersel bij wedstrijden weilanden van boeren om voldoende parkeergelegenheid te kunnen aanbieden.

    Voordat er gebouwd kan worden, moeten eerst diverse procedures doorlopen worden en vergunningen worden aangevraagd. De motorclubs hebben in elk geval alvast medewerking van het Eerselse college van B en W. Die wil een procedure starten voor de herziening van het bestemmingsplan buitengebied. Ook moet het samenvoegen van de motorcrossterreinen volgens het college overwegend neutrale of positieve effecten hebben.

    Tenslotte stellen B en W dat er geen milieu-effectenrapportage nodig is.