article
1.6230538
VALKENSWAARD - Het nieuwe Ramada Hotel in Valkenswaard gaat kamers verkopen. Een hotelkamer kost 96.000 euro. De kopers hebben niets te zeggen over de kamer, maar ze krijgen een rendement op hun investering.
Hotelkamers Ramada in Valkenswaard als beleggingsobject
VALKENSWAARD - Het nieuwe Ramada Hotel in Valkenswaard gaat kamers verkopen. Een hotelkamer kost 96.000 euro. De kopers hebben niets te zeggen over de kamer, maar ze krijgen een rendement op hun investering.
http://www.ed.nl/regio/valkenswaard-e-o/valkenswaard/hotelkamers-ramada-in-valkenswaard-als-beleggingsobject-1.6230538
2016-07-30T05:30:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6230539.1469828693!image/image-6230539.JPG
Valkenswaard,Ondernemen,Horeca,hermes
Valkenswaard
Home / Regio / Valkenswaard e.o. / Valkenswaard / Hotelkamers Ramada in Valkenswaard als beleggingsobject

Hotelkamers Ramada in Valkenswaard als beleggingsobject

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Artist's impression van het Ramada Hotel in Valkenswaard.
    VALKENSWAARD - Het nieuwe Ramada Hotel in Valkenswaard gaat kamers verkopen. Een hotelkamer kost 96.000 euro. De kopers hebben niets te zeggen over de kamer, maar ze krijgen een rendement op hun investering.

    Het toekomstige Ramada hotel krijgt vijftig kamers en moet vóór 1 juni 2017 gebruiksklaar zijn. De totale investering van de nieuwbouw van het hotel is begroot op ongeveer vier miljoen euro.

    Minder lenen
    Het hotel is een initiatief van Harry Driesen Hotel Interior Consulting. Het management over de hotelexploitatie komt in handen van de vroegere Eindhovense hotelier Huub Hannes. Het duo kiest ervoor om de hotelkamers te verkopen aan beleggers omdat ze dan minder bij de bank hoeven lenen. "En het is aantrekkelijk voor beleggers. Investeren in hotels levert meer op dan in kantoren", verklaart Hannes.

    Innovatief
    Bij brancheorganisatie Horeca Nederland klinkt deze vorm van financieren nieuw in de oren. "We hebben dit nog niet voorbij zien komen", geeft een woordvoerster aan. "Je zou het innovatief kunnen noemen. Het klinkt als een vorm van crowdfunding. In de restaurantwereld kennen we een soortgelijke vorm wel, maar dat het nu uitbreidt naar de hotellerie is voor ons nieuw."

    Lees alles over dit onderwerp in het ED van zaterdag of via onze e-paper.