article
1.6817054
EINDHVOEN - PSV gaat commercieel een andere koers varen. De club beraadt zich de komende periode op de opvolging van huidig commercieel manager Peter Rovers (52), die gisteren zijn vertrek bekendmaakte. De Eindhovenaar zat vorig jaar nog in de directie en deed toen in de hiërarchie bij PSV al een stap terug. Nu treedt hij per 1 februari uit dienst, maar Rovers blijft dit jaar nog adviseur bij de club.
PSV gaat commercieel nieuwe koers varen
EINDHVOEN - PSV gaat commercieel een andere koers varen. De club beraadt zich de komende periode op de opvolging van huidig commercieel manager Peter Rovers (52), die gisteren zijn vertrek bekendmaakte. De Eindhovenaar zat vorig jaar nog in de directie en deed toen in de hiërarchie bij PSV al een stap terug. Nu treedt hij per 1 februari uit dienst, maar Rovers blijft dit jaar nog adviseur bij de club.
http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/psv-gaat-commercieel-nieuwe-koers-varen-1.6817054
2017-01-07T08:22:00+0000
http://www.ed.nl/polopoly_fs/1.6596972.1477994122!image/image-6596972.jpg
Eindhoven,Voetbal-betaald,PSV
PSV
Home / Sport / Voetbal / PSV / PSV gaat commercieel nieuwe koers varen

PSV gaat commercieel nieuwe koers varen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    EINDHVOEN - PSV gaat commercieel een andere koers varen. De club beraadt zich de komende periode op de opvolging van huidig commercieel manager Peter Rovers (52), die gisteren zijn vertrek bekendmaakte. De Eindhovenaar zat vorig jaar nog in de directie en deed toen in de hiërarchie bij PSV al een stap terug. Nu treedt hij per 1 februari uit dienst, maar Rovers blijft dit jaar nog adviseur bij de club.

    Na de afronding van een aantal grote sponsorthema’s bekijkt PSV de komende maanden hoe het de inkomsten uit die hoek in de toekomst verder kan verhogen. Op het moment dat daarvoor een plan beschikbaar is, wordt besloten hoe daaraan in personele zin invulling wordt gegeven. Onder anderen de nieuwe PSV-commissarissen Ton van Veen (financieel topman Jumbo) en Robert van der Wallen (voormalig BrandLoyalty-topman) buigen zich bij PSV in overleg met de directie over de kwestie.

    Rovers gaat na een dienstverband van ruim vijf jaar weg in goed overleg, zoals dat heet. Hij en de leiding van PSV willen benadrukken dat er geen deur heeft geknald en bij niemand stoom uit de oren is gekomen, iets wat persberichten vaak verhullen. Rovers: "Anders zou ik ook geen opdracht als consultant hebben gekregen." Hij wil in die hoedanigheid nog een aantal zaken voor de club afronden. Daarbij gaat het onder meer over de zoektocht naar een nieuwe rugsponsor voor PSV. Die zou kunnen komen uit de hoek van bedrijven die zich richten op het aangaan van sportweddenschappen. Een grote, toekomstige, markt voor voetbalclubs, weet Rovers. Daarnaast hoopt hij nog een of enkele buitenlandse partnerschappen voor PSV af te kunnen sluiten en daarmee geld binnen te halen. "Ik was zelf ook toe aan een nieuwe stap en ben content dat we samen deze constructie hebben gekozen."

    PSV had vanaf 2011 de wind behoorlijk in de zeilen als het ging om de inkomsten van sponsors. In een paar jaar gingen de bedragen onder leiding van toenmalig topman Tiny Sanders flink omhoog. PSV wist de verdiensten via sponsors op te krikken van 12 naar 19 miljoen euro per jaar. Vorig seizoen was sprake van een terugval en kreeg PSV nog ruim 17 miljoen euro van sponsors. De reductie had vooral te maken met het wegvallen van kredietverstrekker Freo als rugsponsor en ook moest accountant BDO om wettelijke redenen stoppen met het verschaffen van geld aan PSV.

    Rovers was bij PSV onder meer verantwoordelijk voor de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor. De club vond na het terugtreden van Philips in Energiedirect.nl uiteindelijk de gewenste partij. Ook gingen PSV en kledingsponsor Nike tijdens het commerciële bewind van Rovers na twee decennia uit elkaar en maakte de club de overstap naar Umbro.