Volgend jaar eindelijk fietspad langs Meijelseweg in Heusden
HEUSDEN - Volgend voorjaar wordt er eindelijk begonnen met de aanleg van een fietspad langs de Meijelseweg in Heusden.
De gemeente Asten heeft nu 3,6 kilometer van het 3,8 kilometer lange traject in eigendom, waardoor gestart kan worden met de aanleg. Voor de resterende 200 meter zal een noodoplossing worden getroffen totdat ook deze grond via onteigening beschikbaar is. Dat maakte de gemeente woensdagochtend bekend.
Het fietspad komt te liggen vanaf de kruising van de Meijelseweg met de Gezandebaan tot de kruising met de N279. De aanleg start in het voorjaar van 2018 en is naar verwachting voor de zomervakantie afgerond.
Vertraging
Al tientallen keren is de Heusdenaren beloofd dat het fietspad er 'nu echt' zou komen, maar telkens liep de aanleg vertraging op. Eerst vanwege het aanpassen van bestemmingsplannen en de noodzaak subsidie aan te vragen, daarna vanwege bezwaren van omwonenden en de moeizame grondverwerving.
Aan dit langdurige proces lijkt nu dus een einde te zijn gekomen, waardoor de weg die Heusdenaren al jaren een doorn in het oog is, eindelijk veiliger wordt.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Waarom je niet te hard moet werken voor je op vakantie gaat
Gedragspsycholoog Chantal van der Leest bekijkt onze gedragingen op de werkvloer: wie of wat bepaalt onze dagelijkse beslissingen? Vandaag: voorpret. -
Energierekening
Ruud is van de variabele contracten: ‘Met de huidige energieprijzen pakt dat wat minder uit’
Hoeveel geld besteed jij aan energie in huis? Hoe probeer je de kosten omlaag te brengen? Deze vragen stellen we elke week aan een Nederlander. Vandaag: Ruud Koot (60) uit Amersfoort. -
Start fietspad Meijelseweg in 2014
HEUSDEN - De aanleg van het fietspad langs de Meijelseweg, die de verbinding Meijel-Heusden-Asten moet completeren, wordt een jaar naar voren gehaald. -
PREMIUM
Goedkoper op vakantie met een hybride die sneller laadt? Zo (on)zinnig is dat
Steeds meer plug-in hybrides hebben een CCS-laadpoort, waarmee je tussendoor sneller kunt laden en – in theorie – veel meer op stroom kunt rijden. Kun je daarmee echt brandstof (en geld) besparen door onderweg zoveel mogelijk te ‘stekkeren’? We nemen de proef op de som richting Zuid-Frankrijk.