BMW's anti-haatcampagne naar aanleiding van het vele commentaar op de omstreden 'hazentanden'-grille van nieuwe modellen.
Volledig scherm
BMW's anti-haatcampagne naar aanleiding van het vele commentaar op de omstreden 'hazentanden'-grille van nieuwe modellen. © Twitter/BMW

BMW zegt sorry voor belachelijk maken belangrijkste doelgroep op social media

BMW heeft excuses aangeboden voor een op social media gelanceerde campagne die de zogeheten ‘boomers’ belachelijk maakt. Met de zin ‘Oké, Boomer, en wat is jouw reden om niet te veranderen?’ zette de campagne kwaad bloed bij de belangrijkste groep kopers van BMW's.

  1. Volkswagen biedt excuses aan voor racistische reclame

    Volkswagen biedt excuses aan voor racisti­sche reclame

    De directie van Volkswagen heeft excuses aangeboden voor een racistisch reclamefilmpje op Instagram en Facebook. In de video wordt een man met een donkere huidskleur door een enorme witte hand uit de buurt gehouden van de nieuwe Golf 8. Vervolgens wordt de man in een café geduwd met de naam ‘Petit Colon’, oftewel Kleine Kolonist. Bovendien komen groot de letters N, G, E en R in beeld: volgens critici een duidelijk verwijzing naar de woorden nigger en neger.
  1. Week van de teek: op pad met boswachter in Bergen op Zoom
    Play

    Week van de teek: op pad met boswachter in Bergen op Zoom

  2. Een hypermoderne driewieler: is dit de nieuwste rage?
    Play

    Een hypermoder­ne driewieler: is dit de nieuwste rage?