Ferrari crasht met 300 kilometer per uur op Duitse snelweg
Een 59-jarige bestuurder van een Ferrari die volledig tot schroot is herleid, heeft het er met lichte verwondingen afgebracht nadat hij met een snelheid van 300 kilometer per uur tegen de vangrail crashte op een Duitse snelweg.
De spectaculaire crash vond plaats op de A9 tussen München en Neurenberg. De bestuurder verloor tijdens een inhaalmanoeuvre door een onbekende reden de controle over het stuur en crashte tegen de vangrail. De wagen kwam pas honderden meters verderop tot stilstand.
450.000 euro schade
Als door een wonder raakte de 59-jarige bestuurder slechts lichtgewond. Zijn peperdure bolide is wel volledig vernield. De schade zou om en nabij de 450.000 euro bedragen. Duitse snelwegen staan erom bekend dat er op bepaalde plaatsen geen snelheidslimiet is, maar wanneer je een ongeluk veroorzaakt, moet je aantonen dat het ongeval niet werd veroorzaakt door de hoge snelheid.
‘Veel geluk gehad’
,,Maar je moet eerlijk zijn”, reageert verkeersagent Stefan Pfeiffer van de Duitse politie bij het Duitse opinieblad Focus. ,,Als het gaat om snelheden van bijna 300 km/uur, dan moet je je als weggebruiker op een veelgebruikte snelweg met drie rijvakken toch afvragen of dat nog wel verantwoord is.” Volgens de woordvoerder hebben de bestuurder en omstanders veel geluk gehad.
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van auto’s en mobiliteit:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Helm nodig op de snorfiets? Dan stappen we op de elektrische fatbike (en dat is niet zonder gevaar)
Ze hebben dikke banden, liggen laag bij de grond en zoeven steeds vaker voorbij: elektrische fatbikes. Voor jongeren hét alternatief voor de snorfiets, zeker sinds voor deze tweewielers begin dit jaar een helmplicht werd ingevoerd. Maar ze zijn niet zonder gevaren, waarschuwen deskundigen. -
PREMIUM
Foutje: grappenmakers geven stopteken aan agent
Drie jongemannen en een vrouw hebben zich in Nijkerk voorgedaan als politie door met een app op hun telefoon een wildvreemde bestuurder een ‘stopteken’ te geven. Maar dat hadden ze beter niet kunnen doen. Het viertal stuitte namelijk op ‘de verkeerde’. -
PREMIUM
Meer uren per dag werken in minder dagen, kan het?
Meer tijd voor ons sociale leven, minder files en minder drukte bij de kinderopvang. Om de problemen op de arbeidsmarkt aan te pakken, komt internist en hoogleraar Marcel Levi met een opmerkelijk voorstel: ga hetzelfde aantal uren werken in minder dagen. -
PREMIUM
Liefhebbers in rouw na het zien van gecrashte Ferrari Enzo: een pronkstuk van zo’n 2 miljoen euro
Het hart van de autoliefhebbers huilt. In Baarn crashte een zeldzame Ferrari Enzo, met een waarde van zo’n 2 à 3 miljoen, tegen een boom. ,,De wagens zien er stoer uit, maar niet iedereen kan erin rijden. Ik heb echt te doen met de bestuurder...” -
1
Is de elektronische handrem 'stom' en 'gevaarlijk'?
De elektronische handrem zou veiliger en comfortabeler zijn volgens de fabrikanten, maar veel automobilisten hebben er moeite mee. Een Amerikaanse monteur legt uit waarom de systemen volgens hem stom en gevaarlijk zijn.
-
interview
Paniek om een dringend mailtje van de baas: waarom ons brein soms worstelt met werk
Kenniswerk is zwaar voor onze mentale gezondheid, ziet Christianne Vink, psycholoog en auteur van Het grote hoe ik werk boek. Ze ontmoet in haar praktijk werkenden die worstelen met vermoeidheid en stress, en zich tegelijkertijd moeilijk kunnen concentreren. Wat kun je daaraan doen? -
-
-
Dit zijn de goedkoopste auto's voor private lease
Met private lease kun je voor een vast bedrag in een gloednieuwe auto rijden. Nagenoeg alles is inbegrepen: of het nu wegenbelasting, de verzekering, onderhoud of pechhulp is, je hoeft er niet over na te denken. Dit zijn de goedkoopste modellen. -
VRAAG & ANTWOORD
Waarom mag je een elektrische auto niet slepen?
‘Ik heb begrepen dat een elektrische auto niet gesleept mag worden. Waarom is dat?’, vraagt lezer Dick Heuten in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie.