Leeuw overleeft het nieuwe merklogo van Peugeot
Peugeot heeft een nieuw merklogo gepresenteerd. Een leeuw blijft natuurlijk altijd een leeuw, maar de koning der dieren kan op vele manieren worden getekend.
Delen per e-mail
De nieuwe CEO van Peugeot heeft haar bureau amper ingeruimd of ze mag al een nieuwe identiteit voor het 210 jaar oude merk onthullen. Linda Jackson, die van 2014 tot een jaar geleden aan het roer stond van concerngenoot Citroën, hield zich tijdens haar overbruggingsjaar bij PSA bezig met een onderzoek naar het onderscheiden van de verschillende merken binnen het concern. ,,Peugeot klimt hoger in de markt en daar hoort een andere identiteit bij”, verklaart Jackson het nieuwe logo dat binnenkort de auto's zal sieren.
Zij vertelt dat Peugeot de afgelopen tien jaar heeft getimmerd aan een trede hoger in de markt: ,,Nu stapt Peugeot uit de club van generalisten met als doel een inventief en begeerlijk premiummerk te worden.” Het nieuwe logo is daar het symbool van, doordat het, zo verklaart Jackson, in één beeld de historie, het heden én de toekomst van Peugeot samenvat. Designbaas Matthias Hossain licht het verder toe: ,,Een wapenschild is altijd een symbool van eenheid geweest. Zowel multicultureel als internationaal. Het staat voor trots, saamhorigheid en bescherming. Peugeot gebruikte het eerder en zo vormt het de verbinding tussen ons verleden en onze toekomstplannen. En de leeuw is altijd gebleven, want hij staat voor kracht, macht en zekerheid.”
Showrooms
‘Quality Time’ is Jacksons stokpaardje tijdens de onthulling. Reizen per Peugeot moet dat meer in zich krijgen, maar ook alles er omheen. Daarom heeft Peugeot ook een nieuwe site, die een stuk intuïtiever en functioneler is dan tot nu toe. De showrooms krijgen ook een transformatie, zodat het verblijf aangenamer wordt. Tijd is de laatste jaren steeds schaarser geworden in een mensenleven, dus moet de tijd die de mens met Peugeot doorbrengt, ‘kwali-tijd’ worden, stelt Jackson.
Het nieuwe logo komt niet helemaal uit de lucht vallen. Het prijkte al op de E-Legend Concept en september vorig jaar betrapten we het op het stuur van een gecamoufleerde 308. Dat model wordt komende maand onthuld en is dan ook het eerste productiemodel dat het nieuwe logo draagt.
Om alle vernieuwingen wereldkundig te maken, start Peugeot per direct een mondiale campagne met als motto ‘Les Lions d’Aujourd’hui’ of, buiten het Franse taalgebied, ‘Lions of our Time’. Daarbij hoort natuurlijk een reclamespotje waarin vooral heel veel mooie, hippe mensen ‘shinen’ in ‘urban’ situaties.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Meer verkeersdoden door ‘zoom-zombies’ in VS
Volgens het Amerikaanse Wakefield Research is het aantal verkeersdoden in de Verenigde Staten het afgelopen jaar sterk gestegen door concentratiestoornissen als gevolg van videovergaderingen. -
Op drie na grootste autofabrikant ter wereld wordt Nederlands bedrijf
De aandeelhouders van Fiat Chrysler Automobiles en PSA Group hebben goedkeuring gegeven voor de fusie van beide bedrijven. Het nieuwe bedrijf gaat Stellantis heten en wordt gevestigd in Nederland. -
Bij deze 44 tankstations kon je gisteren gratis tanken onder één voorwaarde
Klanten die op eerste Paasdag verkleed als paashaas, kip of paasei hun auto voltankten, hoefden bij 44 tankstations de brandstof niet te betalen. Voorwaarde was dat ze een selfie maakten tijdens het tanken. -
Tweedehands elektrische auto is in trek en daar is nog wél subsidie voor beschikbaar
Elektrische auto’s blijken ook op de markt van tweedehands auto’s steeds gewilder. In het eerste kwartaal verkochten autobedrijven ruim 2400 elektrische occasions aan particulieren en dat zijn er meer dan twee keer zoveel als een jaar eerder. Vooral de Renault Zoe, Nissan Leaf en BMW i3 waren populair, blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Bovag en databureau RDC. -
VRAAG & ANTWOORD
‘Folie in plaats van draadjes voor de voorruitverwarming’
,,In deze rubriek kwam vorige week voorruitverwarming aan de orde”, schrijft lezer Marcel van Leest. ,,Mijn Ford Mondeo uit 2008 had nog gloeidraadjes in de ruit, die je bij een bepaalde lichtinval zag. Maar in de voorruit van mijn huidige Volkswagen (2019) zit een gelaagde folie die hem verwarmt. Geen draadjes meer in het zicht, dus geen enkel bezwaar meer.”
-
PREMIUM
De nieuwste fietstrend is de gravelbike: lekker raggen over onverharde paden met je vrienden
We kennen al de mountainbike en de racefiets, maar hier is de nieuwste fietstrend: de gravelbike. Daarmee trotseer je elke ondergrond, van asfalt tot bospad en van kasseien tot karrenspoor. -
AUTOTEST
Test Peugeot e-2008: ruim en comfortabel, maar reikwijdte is beperkt
Ook de Peugeot 2008, een populaire SUV, is tegenwoordig verkrijgbaar met volledig elektrische aandrijving. De techniek is bekend van andere PSA-merken: Citroën, Opel en DS. -
Vluchtende man belandt met zijn auto tien meter hoog in stapel kratten
Een auto belandde in Nieuw-Zeeland tien meter hoog in een stapel kratten op een boomgaard nadat de bestuurder op de vlucht was geslagen voor de politie. Tijdens deze vluchtpoging werd de auto door een talud gelanceerd.