Verspui Trucks brengt twee vrachtwagens op de markt, compleet uitgevoerd in de kleuren van de F1-bolide van 'Max'.
Volledig scherm
PREMIUM
Verspui Trucks brengt twee vrachtwagens op de markt, compleet uitgevoerd in de kleuren van de F1-bolide van 'Max'. © Verspui Trucks

'Max Verstappen-trucks' uit Hoornaar

Hij is heel wat zwaarder en het bochtenwerk gaat wat minder soepel, maar verder is de 'Max Verstappen-truck' uit Hoornaar net een Formule 1-wagen. Verspui Trucks brengt twee vrachtwagens op de markt, uitgevoerd in de kleuren van de bolide van de Nederlandse coureur.

Het matblauw, de teamnaam en natuurlijk nummer 33: de trucks doen in zowat alles denken aan de 'Red Bull RB15' waar Verstappen mee over racecircuits scheurt. ,,En erg goed presteert natuurlijk'', zegt Govert Vlot van Verspui Trucks. ,,Dat was voor ons de aanleiding om eens iets leuks te verzinnen. We zijn hier allemaal fan. De grafisch ontwerper en spuiter waar we vaak mee samenwerken, waren ook meteen enthousiast. Dus toen zijn we aan de slag gegaan met z'n allen.''

  1. ‘De politie mag soms nog wel harder rijden’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘De politie mag soms nog wel harder rijden’

    ,,Een lezer vroeg laatst of de politie de maximumsnelheid met meer dan 40 km/u mag overschrijden. Ja, dat mag als het nodig is voor ons werk en als het ook veilig kan. In onze brancherichtlijn staat dat je mag afwijken, mits het nodig en verantwoord is. Bovendien moeten wij dit melden. Vrijgesteld van deze meldplicht zijn eenheden belast met verkeershandhaving, persoonsbeveiliging, arrestatieteams et cetera. Als bestuurder blijf je altijd verantwoordelijk voor je gedrag en als je brokken maakt door onverantwoord rijden, word je op het matje geroepen”, meldt lezer Richard Valenteijn, o.a. motorrijder politie Noord-Holland.
  2. Nu 2 keer per week de nieuwsbrief van onze autoredactie: gratis in je mailbox
    gratis nieuwsbrief auto

    Nu 2 keer per week de nieuws­brief van onze autoredac­tie: gratis in je mailbox

    De nieuwsbrief van onze autoredactie verschijnt voortaan niet één maar twee keer per week, behalve op zaterdag nu ook op woensdag. Gratis alles over auto’s, verkeer en mobiliteit in je mailbox: het laatste nieuws, tests, interviews, vragen van lezers en achtergrondverhalen. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Auto. Klik op de grote blauwe actieknop hieronder om je meteen aan te melden.
  3. ‘Waarom worden elektrische auto’s niet getest bij vorst?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Waarom worden elektri­sche auto’s niet getest bij vorst?’

    ,,De elektrische auto wordt beschreven als een wonder voor de toekomst. Maar waarom worden elektrische auto’s niet getest bij vorst, zoals autojournalist Fred van der Vlugt dat vroeger deed? Zet ze twee dagen in een koelcel en ga dan testen met de verwarming en verlichting aan. Hoe ver kom je dan? Ik heb elektronica gestudeerd en kwam er al vroeg achter dat bij lage temperaturen de accu altijd het zwakke punt is”, meldt lezer Eddy Cretier.