De personenauto raakte bij de botsing zwaar beschadigd
Volledig scherm
De personenauto raakte bij de botsing zwaar beschadigd © Caspar Huurdeman

Verkeersruzie: vrachtwagen duwt personenauto tientallen meters voor zich uit

Op de A1 bij knooppunt Eemnes is gisteravond even voor middernacht een verkeersruzie geëindigd in een bizar ongeval. Een vrachtwagen duwde na een botsing een personenauto tientallen meters over de snelweg.

Blijkbaar irriteerde de chauffeur van de Mercedes zich aan de snelheid van de zwaarbeladen combinatie en haalde die rechts over de vluchtstrook in. De trucker knipperde met zijn koplampen, waarna de automobilist hard op de rem trapte. De vrachtwagenchauffeur kon hier niet op tijd op reageren en knalde op de Mercedes.

Woordenwisseling

De zwaarbeladen combinatie reed vervolgens zeker nog 100 meter door en duwde de personenwagen daarbij verder over het asfalt. De inzittenden van de personenwagen en de vrachtwagen kwamen met de schrik vrij. De politie suste na de crash de ontstane woordenwisseling. De Mercedes werd zwaar beschadigd afgevoerd door een berger. De schade aan de truck is nihil.

  1. Waarom BMW niet aan ‘zinloze innovaties’ doet: ‘Liever een caravan achter onze hybrides dan een groter accupakket’
    INTERVIEW

    Waarom BMW niet aan ‘zinloze innovaties’ doet: ‘Liever een caravan achter onze hybrides dan een groter accupakket’

    Op het eerste oog lijken de recente vernieuwingen aan de BMW 5-Serie niet schokkend: een nieuwe neus, andere bumpers, verbeterde navigatie en klaar is Klaus. Maar is dat wel zo? De productexpert van het Duitse merk legt uit: ,,We kunnen niet klakkeloos een elektrische versie introduceren. Voor onze klanten, zeker die in Nederland, is het veel belangrijker dat de plug-in hybride 530e nu wél een flinke caravan kan trekken.”
  2. ‘Heeft mijn Porsche een computerfout en moet ik dat accepteren?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Heeft mijn Porsche een computer­fout en moet ik dat accepteren?’

    ,,Bij de aflevering van mijn Porsche Macan (2,0 liter viercilinder) meldde de boordcomputer dat ik 17.000 km of een jaar met de olie kon doen, terwijl de documentatie 30.000 km of 2 jaar voorschrijft. Het wordt door een sensor en de computer bepaald, zegt mijn dealer. Dat is niet waar: elke keer staat er weer 17.000 km of 1 jaar. Ik denk dat die computer verkeerd is geprogrammeerd. Dat kost mij elk jaar 400 euro aan olie. Moet ik dit zomaar accepteren?”, vraagt lezer Paul Pardon.