De meeste moderne auto's hebben geen reservewiel meer.
Volledig scherm
De meeste moderne auto's hebben geen reservewiel meer. © Universal Images Group via Getty

‘Waarom hebben moderne auto’s geen reservewiel?’

VRAAG & ANTWOORD‘Ik heb een twee jaar oude Suzuki Swift. Afgelopen maandag reed ik met mijn band tegen de stoep: stuk. Tot mijn verbazing bleek de auto geen reservewiel te hebben en moest ik naar de garage worden gesleept’, schrijft lezer Janny van Oostaijen-Methorst in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Moderne auto’s schijnen geen reserveband meer te hebben. Waarom is dat?’

  1. ‘Is vervanging van de distributieriem in de auto een publiek geheim?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Is vervanging van de distribu­tie­riem in de auto een publiek geheim?’

    ‘Is het een publiek geheim dat de distributieriem van doorsnee auto’s na zes jaar of 100.000 kilometer vervangen moet worden?’, vraagt lezer J.H. van Vorstenbos in de wekelijkse vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Ik rijd naar volle tevredenheid een Peugeot 2008 en moet volgens mijn garagist de distributieriem laten vervangen. Kosten bijna 1000 euro. Dit lot zou volgens hem meerdere auto’s in de middenklasse treffen. Ik vind het een enorm bedrag. Wat weet u hiervan?’