Volgens varkenshandelaar Erik Nijsink - van wie overigens niet deze wagen met slachtvarkens is - is zijn handelpositie en die van zijn collega’s dramatisch. ,,Je voelt je nu net een bedelaar, want je kan je varkens nauwelijks kwijt. Met pijn en moeite lukt het, maar dan voor een veel lagere prijs.’’
Volledig scherm
PREMIUM
Volgens varkenshandelaar Erik Nijsink - van wie overigens niet deze wagen met slachtvarkens is - is zijn handelpositie en die van zijn collega’s dramatisch. ,,Je voelt je nu net een bedelaar, want je kan je varkens nauwelijks kwijt. Met pijn en moeite lukt het, maar dan voor een veel lagere prijs.’’ © archief/Marc Bolsius

Varkenshandelaren in het nauw door sluiting slachterij Gosschalk: ‘Je voelt je net een bedelaar’

Varkenshandelaren zijn radeloos. Zij kunnen hun beesten niet kwijt door overvolle slachthuizen: een gevolg van de straf voor Gosschalk. De beruchte slachterij uit Epe zit nu vier weken dicht door bewezen dierenmishandeling. De gevolgen zijn groot. ,,Leuren met je varkens om ze te slijten. Dat is toch ook niet normaal?” 

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.