De tijdelijke attractie Marble Arch Mound aan het westelijke uiteinde van Oxfordstreet, een van de drukste winkelstraten in Londen, belooft bezoekers een panoramisch uitzicht op Hyde Park.
Volledig scherm
De tijdelijke attractie Marble Arch Mound aan het westelijke uiteinde van Oxfordstreet, een van de drukste winkelstraten in Londen, belooft bezoekers een panoramisch uitzicht op Hyde Park. © AFP

Britten kunnen ‘natuurbeleving met uniek zicht’ van Nederlands architectenbureau niet waarderen

De ‘nieuwe outdoor attractie met een unieke kijkervaring’ die maandag zijn deuren opende in het centrum van Londen is alweer dicht. Bezoekers van Marble Arch Mound beklaagden zich volgens Britse media massaal bij de gemeente Westminster, die opdracht gaf voor de bouw van de kunstmatige groene heuvel met uitkijkplatform. Ze sloot de folly (dwaas bouwwerk) en geeft Londenaren en toeristen hun geld terug.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.