Volledig scherm
De Eindhovense band capcap...cap. © capcap...cap

Band capcap...cap uit Eindhoven tekent contract bij uitgeverij BMG

EINDHOVEN - De Eindhovense band capcap...cap heeft een contract getekend bij muziekuitgever Wonderkamer/BMG, een samenwerking tussen BMG/Talpa en de Engelse singer-songwriter Fink.

Fink (echte naam Fin Greenall) is zeer gecharmeerd van capcap...cap. Nadat hij debuutalbum ‘Sonder’ (2016) had gehoord, nam hij contact op met de groep. Hij wil de Eindhovenaren een groter podium bieden. De voormalig techno-producer maakt nu atmosferische, veelal akoestische songs. Hij toert momenteel langs de Europese festivals en stond twee weken geleden nog op Down the Rabbit Hole in Beuningen.

De verbintenis tussen Wonderkamer/BMG en capcap...cap gaat over de uitgavenrechten voor de songs van de band. De Eindhovenaren brengen een mix van indie-stijlen als new wave, postrock en triphop. De groep brengt in oktober tijdens de Dutch Design Week deel twee van zijn 'Mobius'-tweeluik uit: ‘Mobius Pt. 2: Pieces'.

Waar voorloper 'Mobius Pt. Low Key' ging over het vinden van je plek in de wereld en de druk van de maatschappij, gaat het tweede deel over de manieren waarop je kan omgaan met tegenslag, neerslachtigheid en druk. capcap...cap zorgt niet alleen voor een online-release, maar zal beide delen in oktober ook uitbrengen op vinyl.

  1. Muziekgebouw Frits Philips in Eindhoven: ‘het is erop of eronder, laat je stem horen’

    Muziekge­bouw Frits Philips in Eindhoven: ‘het is erop of eronder, laat je stem horen’

    De auteur van dit artikel is Rob Schoonen, kunstredacteur van het ED. Waarom is het zo oorverdovend stil rond Muziekgebouw Frits Philips Eindhoven? Al jaren? Zeker, de gemeenteraad is er druk mee, net als het college van Eindhoven, dat het ene na het andere plan bespreekt om het noodlijdende muziekcomplex te redden. Om over de medewerkers van het complex maar te zwijgen; het merendeel werkt zich een slag in de rondte om van de rode weer zwarte cijfers te maken. Zo zijn er flink wat mensen bezig om de concertzaal – financieel gezien - weer gezond te maken. Maar waarom hebben de bezoekers in al die jaren nog helemaal niets van zich laten horen? Het zijn er jaarlijks meer dan 160.000. Echter: stilte alom. Het wordt tijd dat die ook eens hun mond open doen. En flink ook. Voor het te laat is.