Volledig scherm
Gibson-gitaren in de nieuwe showroom van het Europese verkoopkantoor. © Joni Israeli

Gibson opent Europees marketingkantoor in A'DAM Toren

AMSTERDAM - Gibson Brands, met de voormalige audio- en videotak van Philips in de gelederen, heeft vrijdagmiddag het Europese marketingkantoor geopend in de A'DAM Toren in Amsterdam. Tijdens de opening in het voormalige hoofdkantoor van Shell aan het IJ benadrukte de fameuze gitaarbouwer met het hoofdkantoor in Nashville (Tennessee) zijn voornemen om verder te groeien in Europa.

Bij het internationale karakter past volgens de Gibson-top een modern kantoor op de tiende verdieping met een groots uitzicht over Amsterdam. "We zijn erg blij dat we ons Europese center of excellence in dit geweldige gebouw kunnen vestigen", zegt topman Henry Juszkiewicz van Gibson Brands. "Dit is een belangrijke stap in onze ambitie om het grootste muziek- en audiolifestyle-bedrijf ter wereld te worden."

Wereldwijd
Gibson Brands is wereldwijd leidend in muziekinstrumenten, consumentenelektronica en professionele audio. Het bedrijf werd opgericht in 1894 en heeft locaties voor productie, marketing en onderzoek en ontwikkeling over heel de wereld.

Innovations
Gibson Innovations, onderdeel van Gibson Brands, is een toonaangevend bedrijf dat zich richt op innovatie in geluid en entertainment. Dat zorgt ervoor dat het marktleider is in belangrijke categorieën zoals koptelefoons, audiosystemen, soundbars en connected audio met merken als Philips en Onkyo.

Strijp-S
Gibson Innovations is de voormalige audiovisuele tak van Philips en is met ongeveer 90 medewerkers ook gevestigd op Strijp-S in Eindhoven.

Lees het hele artikel zaterdag in het ED of in de digitale krant