Volledig scherm
Hond komt om het leven bij woning brand Engelen, bewoner baar ziekenhuis © Bart Meesters

Hondje komt om bij woningbrand Engelen, bewoner gewond bij reddingsactie

ENGELEN - Bij een woningbrand in Engelen is zaterdagavond een hondje om het leven gekomen. De bewoner van het huis raakte gewond bij de poging het dier te redden en is naar het ziekenhuis gebracht. 

De net thuisgekomen bewoner ontdekte rond 21.25 uur dat de woonkamer vol met rook stond. Omdat er een hond in huis aanwezig was, probeerde de bewoner met een reddingsactie het dier te vinden. Maar al snel ontdekte de bewoner dat de hond al was overleden door de hoeveelheid rook die in het huis stond.

Ramen zwart van het roet

De bewoner ademde bij de reddingsactie veel rook in en is met spoed naar het ziekenhuis gebracht door een ambulance. De brand is vermoedelijk ontstaan in een zorgbed, dat in hoogte verstelbaar is. De brandweer kon de brand in het bed snel blussen. 

Er is veel schade in de woning, die waarschijnlijk een tijd onbewoonbaar is. De ramen en muren waren zwart van het roet. 

Volledig scherm
Hond komt om het leven bij woning brand Engelen, bewoner baar ziekenhuis © Bart Meesters
Volledig scherm
Hond komt om het leven bij woning brand Engelen, bewoner baar ziekenhuis © Bart Meesters