Reuters
Volledig scherm
PREMIUM
© Reuters

Eindhovense ‘terrorist’ die dreigde ongelovigen te onthoofden is ontoerekeningsvatbaar

DEN BOSCH - De Eindhovenaar die vorig jaar filmpjes op Facebook zette waarin hij dreigde ongelovigen te onthoofden, is volgens de Bossche rechtbank volledig ontoerekeningsvatbaar.

  1. Feestende Helmonder reed met 130 km/u been van vrouw af, komt weg met 5 maanden cel en vecht dat nu aan
    PREMIUM

    Feestende Helmonder reed met 130 km/u been van vrouw af, komt weg met 5 maanden cel en vecht dat nu aan

    DEN BOSCH – Volgens Twitteraars zou een paar jaar cel niet genoeg zijn voor een Helmondse knul. Hij reed met ruim 130 kilometer per uur een vrouw van haar fiets, liet haar voor dood achter op weg naar de coffeeshop en stond even later op de terugweg doodleuk in de file veroorzaakt door medici die haar leven net konden redden maar niet haar been. Zijn straf? Vijf maanden cel.
  2. Eindhovense 'zonnecamper’ Stella Vita begint 3000 kilometer lange reis op trailer: ‘Jammer, maar de veiligheid van de bestuurders staat voorop’
    PREMIUM

    Eindhoven­se 'zonnecam­per’ Stella Vita begint 3000 kilometer lange reis op trailer: ‘Jammer, maar de veiligheid van de bestuur­ders staat voorop’

    EINDHOVEN - Natuurlijk hadden ze het liever anders gezien, de 22 leden van het Solar Team van de TU/e. Want in plaats van dat hun zelfgebouwde ‘rijdend huis op zonne-energie’ zondagochtend vanaf het universiteitsterrein zelf de openbare weg opreed richting Zuid-Spanje, begon de zonnecamper op een trailer aan de 3000 kilometer lange reis.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.

In samenwerking met indebuurt Eindhoven