‘Dat dit PSV een rol kan spelen in de Europa League, is duidelijk’

VideoMohamed Ihattaren was donderdagavond de grote uitblinker bij de Europa League-overwinning van PSV op Sporting Portugal (3-2). Dat stelt clubwatcher Rik Elfrink. ,,Als je kijkt wat hij op deze leeftijd nu al presteert, dat is echt ongelooflijk.”

Ihattaren speelde bij alle Eindhovense doelpunten een cruciale rol. ,,Hij laat het nu al een aantal weken op rij zien en ook dat is hoopgevend. Je ziet bij jonge talenten nog weleens dat het op en neer gaat, maar hij laat een heel hoog niveau zien de afgelopen weken.”

Met de zege op Sporting is PSV de groepsfase van de Europa League goed gestart. De club zet in op Europese overwintering en dat is volgens Elfrink een realistische doelstelling. ,,Daar is nu  toch wel een soort fundering onder gelegd met de overwinning op Sporting. Je mag veronderstellen dat PSV thuis tegen LASK Linz en Rosenborg favoriet is, daar zouden ze van moeten kunnen winnen. Als je dan uit nog ergens een puntje meesnoept, kun je overwinteren.”

Negen of tien punten

,,Dit PSV moet negen of tien punten kunnen pakken in deze poule. En wat er dan verder gebeurt... Je bent afhankelijk van de loting. Je kan snel tegen een heel grote ploeg uitkomen, maar als je heel ver wil komen moet je van iedereen winnen. Dat dit PSV wel een rol kan spelen in de Europa League, is duidelijk.”

Mohamed Ihattaren en Donyell Malen juichen na een treffer tegen PSV.
Volledig scherm
Mohamed Ihattaren en Donyell Malen juichen na een treffer tegen PSV. © ANP / VI Images
  1. Hoe een PSV-shirt met Brabantse blokken het mooiste Nederlandse uitshirt ooit werd
    PREMIUM

    Hoe een PSV-shirt met Brabantse blokken het mooiste Nederland­se uitshirt ooit werd

    Het uitshirt dat de PSV’ers van 2009 tot en met 2011 droegen, werd onlangs door een vakjury bij het Eredivisie Shirt Festival verkozen tot mooiste uittenue ooit in 64 jaar eredivisie. De bedenkers van toen blikken terug op de ontstaansgeschiedenis van een tenue waarvan in eerste instantie niet iedereen honderd procent overtuigd was. ,,We afficheerden ons ineens heel sterk met Brabant en wisten niet helemaal zeker of alle supporters buiten de provincie dat volledig geslaagd zouden vinden”, zegt PSV’s voormalig hoofd marketing en media Peter Kentie.

PSV