900 euro voor een jas: vooral jongens zien merkkleding als statussymbool
Wat maakt een kledingmerk mateloos populair? Wat is nodig om ervoor te zorgen dat jongeren zonder blikken of blozen honderden euro's uitgeven voor alleen een jas, trui of broek? Als er maar een logo op zit, je de juiste influencers bereikt en oh ja, een bekende rapper of dj helpt soms ook.
Als vliegen op stroop. Zo groot is de aantrekkingskracht van pubers op kledingmerken als Stone Island, The North Face of BALR. In de Bijenkorf in Den Haag zwermen ze rond de rekken vol jassen, truien en shirts van Stone Island. Een deel van de nieuwe collectie is net binnen. Een jongen van een jaar of 18, past een zwarte parka. Prijskaartje: 899, 99. Het bedrag lijkt geen indruk op hem te maken. Even later rekent hij z'n nieuwe aanwinst af. De jas oogt niet bijzonder. Modelletje rechttoe rechtaan. Maar er is één groot verschil met vergelijkbare jassen: het logo van Stone Island.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Consumentenbond: pas op voor nepwebshops
De Consumentenbond waarschuwt met het oog op de feestdagen voor nepwebshops, bedoeld om argeloze kopers juist in de decembermaand op te lichten. De nepshops blijken vaak nepproducten te verkopen of leveren helemaal niet. -
PREMIUM
Zo wil Duitsland zonder Russisch gas de winter doorkomen
De gascrisis tussen Duitsland en Rusland lijkt te escaleren. Als reactie op een mogelijke Russische gasstop kondigde de Bondsregering in Berlijn de alarmfase af, uit vrees voor een gastekort deze winter. Vijf vragen over deze kwestie. -
Helemaal klaar met Windows 11? Zo ga je terug naar 10
Ben je niet tevreden met Windows 11, werken bepaalde toepassingen niet meer of mis je simpelweg de interface van Windows 10? Welke reden je ook hebt om terug te willen naar het vorige besturingssysteem: zo downgrade je van W11 naar W10. -
PREMIUM
Met slim glas houd je de zon buiten en bespaar je energie; eLstar Dynamics haalt glasindustrie terug naar Eindhoven
EINDHOVEN - Glas dat in een oogwenk van kleur verschiet en zo de zon en warmte buiten houdt. Het kan met behulp van een speciale inkt. Een ‘topsecret’ goedje dat gemaakt wordt door eLstar Dynamics in Eindhoven. -
PREMIUM
Pieter Elbers neemt afscheid van KLM: ‘Een klus is in de luchtvaart eigenlijk nooit af’
Pieter Elbers is aan zijn laatste dagen bij KLM bezig, de maatschappij die hij de afgelopen acht jaar leidde. Zijn vertrek komt op een pikant moment, nu de toekomst van KLM en de Nederlandse luchtvaart van alle kanten onder vuur ligt. ,,Waar willen we met onze samenleving en economie naar toe?’’
-
PREMIUMGeld & Geluk
Millie en Dolf betalen 100 euro per maand aan energie: ‘Centrale verwarming is luxe’
In deze rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. Dolf geeft makkelijker geld uit dan Millie, maar zorgt er ook voor dat niets uit de ijskast wordt weggegooid. En koopt soms een kofferbak vol wijn. -
Video
Even een dagje geen merkkleding dragen op school
Geen trui van G-star, geen polo van Tommy Hilfiger, geen tas van Michael Kors en geen schoenen van Adidas. Sanne Bakker riep medeleerlingen in Oud-Beijerland op een dag geen merkkleding naar school te dragen. -
Ben je te streng voor jezelf? ‘Zelfcompassie is echt iets wat je moet oefenen’
Psycholoog Thijs Launspach is stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: compassie hebben voor jezelf.