Vrachtwagens bij de douane in het Britse Dover vorig jaar bij een brexit-test. Tienduizend vrachtwagens per dag gaan er dagelijks via Dover van en naar het Europese vasteland. Zonder deal kan dat tot een dagelijkse file van 30 kilometer leiden voor de douane.
Volledig scherm
PREMIUM
Vrachtwagens bij de douane in het Britse Dover vorig jaar bij een brexit-test. Tienduizend vrachtwagens per dag gaan er dagelijks via Dover van en naar het Europese vasteland. Zonder deal kan dat tot een dagelijkse file van 30 kilometer leiden voor de douane. © EPA

Angst voor lange brexit-files is terug: ‘Niemand is gebaat bij stilstaande vrachtwagens’

En weer is de kans op een brexit met een no deal levensgroot. Met angst en beven kijken transporteurs naar de onderhandelingen; komen er lange rijen voor de douane en mogen ze straks nog wel ritten in het Verenigd Koninkrijk rijden?

  1. Philips profiteert van grote vraag naar ‘corona-apparatuur’; fors meer winst en hogere omzet
    PREMIUM
    UPDATE

    Philips profiteert van grote vraag naar ‘corona-apparatuur’; fors meer winst en hogere omzet

    EINDHOVEN - Beademingsapparaten zijn de grote winstpakker van Philips. Terwijl veel bedrijven hun verkopen als een kaartenhuis zien instorten, maakte Philips de afgelopen drie maanden dik 60 procent meer winst. Door de aantrekkelijke marges op beademingsapparatuur en de snelle vergroting van de productie heeft Philips de wind in de zeilen tijdens de wereldwijde coronacrisis.