Volledig scherm
PREMIUM
Grote schroeven gaan in de grond voor het zonnepark dat Solarcentury bouwt naast de zinkfabriek van Nyrstar in Budel. © Solarcentury

Budels zonnepark is visitekaartje voor Solarcentury Benelux in Helmond

HELMOND - De zon schijnt steeds feller voor Solarcentury Benelux. In Budel levert het een voorbeeldproject af, met 155.000 zonnepanelen.

Liefst 60.000 enorme schroeven gaan de grond in op de voormalige stortplaats van zinkfabriek Nyrstar in Budel. Het Helmondse bedrijf Solarcentury Benelux is er begonnen met de bouw van een enorm zonnepark. Met de schroeven worden de aluminium 'tafels' bevestigd waar 155.000 zonnepanelen op zullen rusten.

  1. TUI-topman: Vliegen te goedkoop? Tja, dat is marktwerking
    PREMIUM

    TUI-top­man: Vliegen te goedkoop? Tja, dat is marktwer­king

    Fritz Joussen (55) is de hoogste baas van TUI, de grootste reisorganisatie ter wereld. Onder zijn bewind transformeerde TUI zich van traditionele reisaanbieder die pakketreizen verkoopt, naar een bedrijf dat vooral zelf hotels, cruiseschepen en vliegtuigen heeft. Zo bood de onderneming tegenwicht aan de sterke opkomst van digitale reisplatforms als Booking.com. ,,We weten steeds beter wat onze klanten willen.’’
  2. Cryptodromen in Eindhoven: de Florijncoin van ‘serieondernemer en visionair’ Toine Aarts
    PREMIUM
    Achtergrond

    Cryptodro­men in Eindhoven: de Florijn­coin van ‘serieon­der­ne­mer en visionair’ Toine Aarts

    Cryptomunten heten ze: digitale muntjes die het betaalverkeer van de toekomst zouden worden. Maar het vertrouwen in ‘hét alternatief voor de euro’ lijkt snel af te brokkelen. Investeerders weten soms niet waar hun harde euro’s zijn gebleven. Ook in Eindhoven werd een cryptomunt gelanceerd: de Florijncoin. Wat is er enkele maanden na de presentatie over van alle beloften?
  3. Nieuwe prijzenoorlog in supermarktland?

    Nieuwe prijzenoor­log in supermarkt­land?

    Maken supermarkten zich op voor een nieuwe prijzenoorlog? Plus verlaagde onlangs de prijzen van groente en fruit structureel tot wel 30 procent. Daarnaast heeft Dirk van den Broek de aanval geopend op Albert Heijn. In een paginagrote advertentie in onder meer deze krant steekt Dirk de draak met AH door te melden dat het toch wel zonde is dat de Zaandamse grootgrutter is gestopt met het aanbieden van de zogeheten ‘goedkoopjes’. Voor echte goedkope boodschappen moet je volgens de Amsterdamse supermarktketen niet bij Albert Heijn zijn, maar bij Dirk.