Volledig scherm
Jamie Schouren (met hondje) aan tafel temidden van collega's aan het werk bij Deity. © FotoMeulenhof/Jean Pierre Reijne

Investering 2,5 miljoen in webshop-software van Deity Eindhoven

EINDHOVEN - Software bedrijf Deity in Eindhoven heeft een nieuwe kapitaalinjectie van 2,5 miljoen euro toegezegd gekregen. Hiermee wil het bedrijf onder meer de internationale samenwerking die het is gestart verder uitbouwen. Hierdoor kan het bedrijf naar eigen zeggen flink doorgroeien.

De investering wordt gedaan door BOM Brabant Ventures, samen met private investeerders en het huidig management. De programmatuur voor webwinkels van Deity slaat volgens het bedrijf enorm aan. De speciale software bestemd voor e-commercebedrijven is inmiddels 85.000 keer gedownload. Eerder al sloot het Eindhovense bedrijf een overeenkomst met de Amerikaanse e-commerce gigant Big Commerce, dat met de software van Deity internationaal opererende klanten wil binden.

Basissoftware gratis

Het bedrijf biedt de basissoftware gratis aan. Daardoor werd het pakket wereldwijd door webshops in gebruik genomen. De klanten komen bij Deity voor ondersteuning en om met extensies de functionaliteit beter en mooier te maken. Dat is het verdienmodel van Deity en dat maakt het Eindhovense bedrijf tegelijk trendsetter.

Volgens directeur Jamie Schouren is de kracht van haar bedrijf dat het softwarepakket webshops helpt problemen te overwinnen. „Hun groei stagneert vaak omdat alles met elkaar is verweven. Het onderhoud is daardoor complex. Uitbreiding blijkt vaak onmogelijk. Met onze gedecentraliseerde software kunnen bedrijven behouden wat goed werkt. Bestaande systemen breiden we uit met verschillende modules. Hierdoor ontstaat een flexibel softwaresysteem dat minder complex is en oneindig kan groeien.”

Deity werkt onder meer samen met Google, Pay Pal en Magento/Adobe. Onlangs heeft het bedrijf daar nieuwe partnerships met Adyen en het Amerikaanse Big Commerce aan toegevoegd. Big Commerce gaat Deity's software onder meer aanbieden aan haar Amerikaanse klanten die de complexe Europese markt willen betreden. 

  1. Hoe Marcel honderden Nederlanders een heerlijk avondje bezorgt
    PREMIUM

    Hoe Marcel honderden Nederlan­ders een heerlijk avondje bezorgt

    Nee, hij gooit ze niet door de schoorsteen, maar bezorgt zijn 250 tot 300 Sinterklaaspakjes netjes aan de deur. Als de mensen thuis zijn tenminste. Pakketbezorger Marcel Helling (47) is één van de vijfduizend pieten van PostNL die vanavond het heerlijk avondje voor miljoenen Nederlanders mogelijk maakt. Zijn stoomboot is de Mercedes Sprinter, die deze dagen tjokvol heerlijks zit. De bestemming: tuindersdorp De Lier, het Westland.