ANP XTRA
Volledig scherm
© ANP XTRA

Meer klachten over financiële diensten, vooral over ‘woekerrentes’ en schadeverzekeringen

Consumenten hebben vorig jaar meer geklaagd over financiële diensten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Het instituut ontving 4785 nieuwe klachten, 5 procent meer dan een jaar eerder. Veel klachten gingen over het rentetarief op doorlopend krediet, de ‘woekerrentes’. Schadeverzekeringen leverden traditioneel het grootste aantal klachten op.

  1. Op Boerderijsafari in Brabant: 'Even uitstappen voor een selfie met de koeien'
    Play

    Op Boerder­ijsa­fa­ri in Brabant: 'Even uitstappen voor een selfie met de koeien'

  2. Demonstratie tegen Rutte en coronamaatregelen: 'Wappie is een geuzennaam'
    Play

    Demonstra­tie tegen Rutte en coronamaat­re­ge­len: 'Wappie is een geuzennaam'