Exterieur van Specsavers.
Volledig scherm
Exterieur van Specsavers. © Venema Media

Rechter: Specsavers moet stoppen met misleidende reclame over hoortoestellen

Brillen- en hoorzorgketen Specsavers misleidt met een reclamecampagne – genaamd ‘De Waarheid’ – consumenten. Tot die conclusie komt de Utrechtse rechtbank. De rechter verbiedt Specsavers alle reclame-uitingen die op De Waarheid-campagne zijn gebaseerd. Als dit niet gebeurt, moet het bedrijf een dwangsom van 25.000 euro per dag betalen.

  1. Tientallen grote ondernemingen beloven geen belasting meer te ontwijken

    Tientallen grote ondernemin­gen beloven geen belasting meer te ontwijken

    Ruim veertig Nederlandse multinationals en andere grote ondernemingen hebben afgesproken om zich niet of niet meer schuldig te maken aan belastingontwijking- en ontduiking. Bedrijven als Philips, Jumbo, Ahold Delhaize, Randstad, Shell, Heineken, Rabobank en KLM maakten bekend zich achter de zogenoemde Tax Governance Code van ondernemersorganisatie VNO-NCW te scharen. Daarmee geven ze concreet aan dat ze belastingafdracht als plicht zien waarbij ze beloven geen gebruik te maken van omwegen in belastingparadijzen om maar belastingen te ontwijken.