Volledig scherm
Het Pilsjasje waarmee biermerk Dommelsch reclame maakt. © Dommelsch

Spijkerjasje van Dommelsch houdt je pilsje koud

EINDHOVEN - Bavaria had jurkjes, Grolsch een koelkastje, Heineken een 'pletterpet'. Biermerk Dommelsch komt nu met een spijkerjasje dat een flesje koel weet te houden, een 'ingebouwde' opener en een binnenzak voor borrelnootjes. Speciaal voor het BVO'tje dus, 'het biertje voor onderweg'.

Dommelsch, dat de afgelopen jaren werd overvleugeld door Jupiler en Hertog Jan, werd een paar weken aanvankelijk redelijk stilletjes nieuw leven ingeblazen. Met het 'pilsjasje' hoopt het merk op extra aandacht voor het in een nieuw jasje gestoken pilsje waarvan ook een alcoholvrije variant is gelanceerd. 

Ook is er inmiddels gestart met een 'buitencampagne', met posters in bushokjes. Voor social media is van het pilsjasje, voorzien van een zak met een koelelementje, een flesopener en een binnenzak voor borrelnootjes, ook een filmpje gemaakt. Plannen om die ook als tv-reclame te gebruiken zijn er niet. Aan een nieuwe website wordt nog gesleuteld.

Normaal

Het spijkerjasje past volgens Sjors van Drie prima bij het 'vernieuwde' Dommelsch: ,,Het lijkt een doodnormaal spijkerjasje. Maar ook dat kan zomaar ineens weer hip worden, kijk eens hoeveel van die jasjes je nu weer op straat ziet", zegt Sjors van Drie van Dommelsch, die daarin een parallel ziet met het biermerk. Het moet passen bij het imago van 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg', dat ze bij AB Inbev het merk aanmeten. 

Het jasje is uitsluitend te koop via de website, er komt volgens AB Inbev geen spaaractie.