Volledig scherm
PREMIUM
Tijn van Elderen met de iconische Patrice-collectie uit 1969. © Foto Kees martens/fotomeulenhof

Tijn van Elderen blijft fikkies stoken bij 100-jarig Brabantia

InterviewVerrassen met mooi vormgegeven, alledaagse producten. Op 1 mei lukt het Brabantia – opgericht in Aalst, groot geworden in Valkenswaard – al een eeuw. Nu nog een strijktafel ontwerpen die strijken tot een feest maakt.

Volledig scherm
Tijn van Elderen bij het kledingrek Linn, een van de producten uit de nieuwe collectie van Brabantia. © Kees Martens/fotomeulenhof

Het lievelingsproduct van Tijn van Elderen, de baas van het jubilerende bedrijf? Die nieuwe, met leer beklede afvalemmer misschien, of het rek voor zowel het drogen als het ophangen van kleding? Van Elderen kan niet kiezen. In de showroom van Brabantia poseert hij graag met producten uit de nieuwe collectie van het 100-jarige familiebedrijf uit Valkenswaard. Ze vertellen hoe Brabantia zijn toekomst ziet. In een maatschappij met een ‘overdaad aan prikkels’ zul je de consument moeten verrassen, zegt Van Elderen. Ook al gaat het om zoiets gewoons als producten voor het huishouden.