Toekomst? ‘Als er iets is waar we slecht in zijn, is het voorspellen. Kijk de economische prognoses uit het verleden er maar op na: die komen nooit uit.’
Volledig scherm
Toekomst? ‘Als er iets is waar we slecht in zijn, is het voorspellen. Kijk de economische prognoses uit het verleden er maar op na: die komen nooit uit.’ © Frank Jansen

Voorspellingen komen nooit uit: 'Kijk maar naar de crisis van 2008'

interview consumentenpsycholoogHet is alsof Nederland langzaam ontwaakt uit een verlengde winterslaap. Hoe ervaart ons brein ‘het nieuwe normaal’ straks in restaurants, op terrassen en - coronaproof - op vakantie? Consumentenpsycholoog Patrick Wessels blikt vooruit.

  1. KNVB wilde Snollebollekes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan
    1

    KNVB wilde Snollebol­le­kes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan

    Voetbalbond KNVB heeft tevergeefs geprobeerd om de EK-reclame van supermarktketen Jumbo van de televisie te krijgen of in ieder geval te laten aanpassen. De bond stuurde een brief naar Jumbo, waarin hij zich beklaagde over de reclamespot met de Snollebollekes en de populaire ‘juichcape’ waarvoor klanten van de supermarkt kunnen sparen. In een reactie liet Jumbo de KNVB weten de campagne zo te laten.