Zes klagende vouchereigenaren in het gelijk gesteld:
‘Dat betekent niet dat íedereen gelijk krijgt’
De Geschillencommissie Reizen heeft recent zes klachten van reizigers, die geen genoegen nemen met een reisvoucher, gegrond verklaard. De reisondernemers zijn in deze gevallen verplicht om tot snelle uitbetaling over te gaan. Door de coronapandemie zijn honderdduizenden vouchers uitgedeeld en lang niet alle gedupeerden zijn er blij mee.
Delen per e-mail
Een van de door de commissie gegrond verklaarde klachten kwam van een reiziger die weigerde om een voucher aan te nemen voor een 6-daagse pakketreis naar New York voor drie personen ter waarde van 3655 euro. De man eiste de reissom terug. De commissie vond dat de klager goede argumenten had en oordeelde dat hij binnen een maand het geld teruggestort moet krijgen op zijn rekening. ,,Dit houdt dus in dat wanneer de consument een voucher niet accepteert, de ondernemer verplicht is om het betaalde bedrag terug te betalen”, schrijft de commissie in een toelichting op die zaak.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Lobbyisten Brancheclubs draaien overuren voor royaal steunpakket ondernemers
Met de belofte van een extra steunpakket voor zwaar getroffen ondernemers, is het spitsuur op het Binnenhof. Belangenclubs van zwaar getroffen sectoren proberen hun invloed op de inhoud van de nieuwe maatregelen te laten gelden. Hoe zorg je voor de perfecte lobby? ,,We vertellen schrijnende verhalen van onze ondernemers. Die komen binnen.’’ -
PREMIUM
column Geen anderhalve meter afstand in de bio-industrie
Irene van den Berg is journalist en columnist, gespecialiseerd in financiële psychologie. In haar verhalen probeert zij ons economisch gedrag te verklaren. -
PREMIUM
Reisbranche verwacht financieel bloedbad: ‘Helemaal geen geld om vouchers terug te betalen’
Sinds de coronacrisis hebben reisaanbieders al zo'n 4000 banen geschrapt. Maar met alleen snijden in hun personeelsbestand zullen ze het einde van de coronacrisis niet halen. ,,50 tot 60 procent van de reisondernemingen zal over een half jaar failliet zijn of zelf de stekker eruit hebben getrokken.” -
PREMIUM
Elske Doets Reisondernemer ziet corona als ‘zegen’: Bij veel bedrijven zat het al fout
Collega-reisondernemingen verklaren haar voor gek dat zij corona als een zegen ziet. Directeur Elske Doets van Doets Reizen: ,,Natuurlijk is het superpijnlijk dat alles op stilstand is gezet, maar nu kun je wel kijken hoe je jezelf en je bedrijf kunt resetten.” -
PREMIUM
FNV roept op tot werkonderbrekingen bij ASML: ‘Opmaat naar grotere acties’
VELDHOVEN - Grote stakingsacties zijn door corona tijdelijk onmogelijk. Maar een uurtje later starten of een uurtje eerder stoppen met werken, dat kan natuurlijk wel. Vakbond FNV roept werknemers van ASML op dat te doen.
-
Data als brandstof voor kunstmatige intelligentie; TU/e start nieuwe masteropleiding
EINDHOVEN - Zonder brandstof komt een auto niet vooruit. Hetzelfde principe gaat op voor kunstmatige intelligentie: zonder voldoende en goede data is daar niets intelligents aan. Een nieuwe master van de TU/e combineert daarom die twee disciplines. -
PREMIUM
‘Philips-strateeg’ John van Soerland nieuwe directeur VDL Nedcar
BORN/EINDHOVEN - John van Soerland (59) is de beoogd opvolger van Paul van Vuuren (62) als directeur van VDL Nedcar. Van Soerland was voor zijn aantreden eind 2019 als directeur VDL MPC in Amersfoort, 35 jaar actief in diverse topmanagementfuncties bij Philips en NXP. -
Investering voor Eindhovense scanner die kan zien of tomaten rijp zijn
EINDHOVEN - Even de rijping van je kazen checken. Of het fruit aan je bomen scannen. Het kan met de fotonische chip van MantiSpectra. Een veelbelovende uitvinding, vinden Innovation Industries en PhotonDelta. Zij investeren in de Eindhovense startup.