Floris Hülsmann: ,,Reclame is iets wat snel voorbijgaat. Een naam blijft veel langer bestaan."
Volledig scherm
Floris Hülsmann: ,,Reclame is iets wat snel voorbijgaat. Een naam blijft veel langer bestaan." © Rudi Hofman

Deze man bedenkt namen: 'Hans en Frietje is alleen leuk voor een snackbar'

Een ‘leuke’ naamgrap of gewoon je eigen naam met je beroep erachter. Er wordt niet altijd goed nagedacht over een bedrijfsnaam, schrijft namendeskundige Floris Hülsmann in zijn boek ‘Maak je naam onvergetelijk’.

  1. Creatief directeur Willem (37): ‘Mensen denken dat ik de hele dag met kleurpotloden ‘creatief’ bezig ben’
    Wat doet een...

    Creatief directeur Willem (37): ‘Mensen denken dat ik de hele dag met kleurpotlo­den ‘creatief’ bezig ben’

    Wie ons banenlandschap bekijkt, ziet bijzondere functies voorbijkomen. Een field service engineer, een lab technician of een assemblagemedewerker: we hebben ze blijkbaar hard nodig, maar waarvoor en waarom? In deze serie vertelt elke week iemand over zijn of haar beroep. Vandaag Willem Bos (37), creatief directeur bij sales- en recruitmentbureau Pro Contact.
  1. Afspraak of vergadering inplannen? Zo doe je dat slim Video

    Afspraak of vergade­ring inplannen? Zo doe je dat slim

    23 februari
  2. Weg met de to-do-lijst: zo ga je écht aan het werk Video

    Weg met de to-do-lijst: zo ga je écht aan het werk

    16 februari